Avatar billede agerled Nybegynder
18. marts 2007 - 19:45 Der er 3 kommentarer

Endnu et problem hvor IE6 ikke funker korrekt

Hej

    <span id="ctl00_lblMenu"><ol id="PrimaryNav"><li><a class="MainItem"  href=/news/?SelMenuID=1 title=News onmouseout="setShowNav('2'); swapInPNI('mm1'); swapOutPNI('mm1');" id="mm1" onmouseover="setHideNav('2'); swapOutPNI('mm2'); swapInPNI('1');">News</a><ol id=1 class=secondaryNav onmouseover="setHideNav('2'); swapOutPNI('mm2'); swapInPNI('1');" onmouseout="setShowNav('2'); swapInPNI('mm1'); swapOutPNI('mm1');"><li><a href=/news/shownews.aspx?mode=current?SelMenuID=1 class=first>Current</a></li><li><a href=/news/shownews.aspx?mode=old?SelMenuID=1 class=>Old</a></li><li><a href=/news/addnews.aspx?SelMenuID=1 class=last>Add News</a></li></ol></li><li><a class="MainItem" href=/helpdesk/?SelMenuID=2 title=Help Desk onmouseout="swapOutPNI('mm2');" id="mm2" onmouseover="swapInPNI('mm2');">Help Desk</a><ol id=2 class=secondaryNavDis onmouseover="swapInPNI('mm2');" onmouseout="swapOutPNI('mm2');"><li><a href=/helpdesk/addnewtask.aspx?SelMenuID=2 class=first>Add New Task</a></li><li><a href=/helpdesk/tasklist.aspx?SelMenuID=2 class=>Tasklist</a></li><li><a href=/helpdesk/smssender.aspx?SelMenuID=2 class=>SMS Sender</a></li><li><a href=/helpdesk/settings.aspx?SelMenuID=2 class=last>Settings</a></li></ol></li></ol></span>

Funktionerne:

function setHideNav(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.display  = "none";
}
function setShowNav(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.display  = "block";
}

function swapInPNI(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.backgroundPosition  =  "0px -36px";
}
function swapOutPNI(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.backgroundPosition  =  "0px 0px";
}

function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);

Ovenstånde virker ikke korrekt i IE6, men virker fint i IE7. Nogen forslag?
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2007 - 00:45 #1
Hvad virker ikke ?-)

-- og du har selvfølgelig en fuldt kvalificeret doctype inkl. dtd-link !-)
Avatar billede agerled Nybegynder
19. marts 2007 - 07:32 #2
Hej

Min doctype:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Umiddelbart et det:

function setShowNav(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.display  = "block";
}

function swapInPNI(idname)
{
    document.getElementById(idname).style.backgroundPosition  =  "0px -36px";
}

som ikke fungerer korrekt i IE6
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2007 - 14:40 #3
¿No comprende?

-- hvad sker på en forkert måde ?-)