Avatar billede eltempogigante Nybegynder
17. marts 2007 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

onRollOver konflikt

Jeg har fire hoved menuer med tilhørende underpunkter. Det skal være sådan at hovedmenuen lyser "pink" ved et rollover med musen, samtidig skal underpunkterne markeres med sort. Problemet er bare at underpunkterne "stjæler opmærksomheden" og deaktivere den "pinke" markering af hovedpunkterne.

Måden det er lavet på er at der findes en stor transparent kasse under underpunkter som ligesom er mouseoveren, der fortæller flash at hoved punktet skal lyse op, men dette saboteres af underpunkterne. Det jeg egentlig vil er meget simpelt men hvordan gør man det? Skal man virkelig ud i at lave en mouselistener der kører helt ekstern fra rolloversne?

her er et link til en prøve:

http://www.chainreact.dk/alpha.html
Avatar billede cpufan Juniormester
17. marts 2007 - 22:30 #1
du kan jo bare sørge for at parentmenuen lyser, samtidig med at submenuen er sort,
ved at styre den fra submenu rollover.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
17. marts 2007 - 22:42 #2
men submenuen består selv er forskellige rollovers, fordi der er forskellige emner i denne. Endelig skal hovedkategorien selv lyse op hvis man ruller musen henover.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. marts 2007 - 11:54 #3
Fandt selv en løsning:

mmOnOff(sFront, hitFront);
mmOnOff(sPro, hitPro);
mmOnOff(sCom, hitCom);
mmOnOff(sCon, hitCon);

function mmOnOff(a:Object, b):Void {
    a.onMouseMove = function() {
        if (a.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true) && b != "over") {
            a.alphaTo(100, 0, "linear");
            trace("ON");
            b = "over";
        }
        if (!a.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true) && b == "over") {
            a.alphaTo(0, 0.25, "linear");
            trace("OFF");
            b = "out";
        }
    };
}
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. marts 2007 - 11:57 #4
Altså ved at lave en hitTest