Avatar billede poull Nybegynder
17. marts 2007 - 14:06 Der er 6 kommentarer

Fejl i skærmbillede

Jeg har en række problemer med fejlvisning af en slags på min computer. Problemet var i starten periodisk men nu forekommer det hele tiden.

Her er to links taget med en mobil af eksempler på fejl der opstod under world of warcraft.
http://daimi.au.dk/~poull/S1.JPG
http://daimi.au.dk/~poull/S2.JPG

Fejlene er nu også begyndt at komme allerede inden windows loads, dvs under bios loading også.

Kan det passe at disse fejl skyldes at graffikkortet er i stykker? Det er i hvert fald hvad jeg mistænker for at være skyld i dette. Jeg har prøvet at støve det lidt af osv men fejlen forekommer stadig.
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2007 - 14:12 #1
Ja, det kunne bestemt let være grafikkortet - eller skærmen
odds 80%+ på en af de to dele.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede poull Nybegynder
17. marts 2007 - 14:24 #2
Hvis man kigger på S2.JPG så synes jeg det lader til at det er sevel graffikudregningerne laves forkert og ikke skærmen der blot viser lidt fejl.

Hvad andre muligheder er der da? For hvis det var ram, bundkort eller cpu så tror jeg man ville få blå skærm eller lign :)
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2007 - 15:32 #3
har du den nyeste driver?
Avatar billede poull Nybegynder
17. marts 2007 - 16:44 #4
lzs > Hvad har driver at sige når den forekommer inden windows og dermed drivere loades?
Avatar billede lzs Nybegynder
17. marts 2007 - 17:17 #5
det ved jeg da ikke, prøver bare at hjælpe, med en mulig årsag. Men hvis du vil udelukke skærmen er det da bare at prøve at sætte en anden til?
Avatar billede poull Nybegynder
17. marts 2007 - 20:22 #6
Nå, så valgte jeg at være sikker på det var kortet. Satte det i en anden pc og præcis samme type fejl.

Tror i fejl som disse er dækket af reklamationsgarentien? Jeg har slet ikke pillet ved det angående oc eller blæser.