Avatar billede chr1234 Nybegynder
17. marts 2007 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere tabeller der har felter med samme navn

Jeg henter en række felter fra nogle tabeller. Flere af felterne i tabellerne har samme navne, f.eks.: telefon, navn, id osv.

Jeg henter alle (*) felter ud fra alle tabeller jeg benytter, derefter har jeg en række left-joins osv. Til sidst definerer jeg variablerne, f.eks. $navn = $result["navn];

Hvordan gør jeg således, at jeg f.eks. kan have $navn1 = $result["tabel1.navn]; ?
Avatar billede chr1234 Nybegynder
17. marts 2007 - 12:49 #1
Jeg fik vist ikke helt specificeret mit problem, det er at jeg vil kunne differenciere mellem felterne der har samme navn ift. deres tabel.
Avatar billede showsource Seniormester
17. marts 2007 - 12:53 #2
Er ikke sikker, men tror du er nødt til at hente hvert felt specifikt og så bruge as navn
SELECT tabel_1.id as id_1, tabel_2.id as id_2

Eller måske du kan bruge "key" værdi i f.eks. mysql_fetch_array()

echo $row[0] ."-". $row[1];
Avatar billede chr1234 Nybegynder
17. marts 2007 - 12:55 #3
ja, men jeg vil helst undgå at hente hvert felt specifikt - er det muligt?
Avatar billede chr1234 Nybegynder
21. marts 2007 - 20:09 #4
jeg forsøger videre