Avatar billede peter_bille Nybegynder
16. marts 2007 - 20:24 Der er 5 kommentarer

Paste formel præcis som den står

Hvis jeg skal genbruge en formel præcis som den står plejer jeg at trykke F2 og kopiere den, men den procedure er tung hvis der er mange formler.

Kan man kopiere et område og paste på en særlig måde, så referencerne ikke ændres (fx når de indsættes i en ny projektmappe)?
Avatar billede excelent Ekspert
16. marts 2007 - 21:20 #1
Sub tst()
x = Sheets("Ark1").Range("a11:b11").Formula
Sheets("Ark2").Range("c11:d11") = x
End Sub
Avatar billede peter_bille Nybegynder
17. marts 2007 - 09:09 #2
Tak. Den løsning er dog ret statisk i forhold til mit problem, da jeg kopierer til og fra forskellige ranges/ark. Findes der er en snedig måde at komme omkring det på. Kan man fx henvise til materialet i udklipsholderen med VBA?
Avatar billede excelent Ekspert
02. april 2007 - 19:02 #3
Så kommer jeg nok ikke nærmere en løsning
virker kun i samme projektmappe - men over flere ark
husk at markere destinationsområde af samme størrelse

Sub xCopy()

Set x = Application.InputBox(prompt:="Marker område du vil kopiere ", Type:=8)
Set y = Application.InputBox(prompt:="Marker Ark+destinationsområde", Type:=8)

x.Copy y
y.Formula = x.Formula

End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
12. september 2007 - 19:30 #4
*
Avatar billede excelent Ekspert
19. november 2007 - 18:27 #5
for at lukke skal du markere box med navn og klikke accepter