Avatar billede the_edge Nybegynder
16. marts 2007 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ret i en fil

Hejsa

hvordan retter jeg i en fil ? og hvordan får jeg erstattet et ord med et andet ? så den sørger igennem hele filen efter et ord, og når den har fundet det så skal den erstatte det
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. marts 2007 - 13:25 #1
Hej edge !
Er det en tekst-fil ?
Umiddelbart kan du ikke "Rette" i en fil med vbs, men du kan indlæse filen i en string, og så replace alle forekomster af et ord med et andet for derefter, at gemme filen igen (med overskrivning)

/Killer
Avatar billede the_edge Nybegynder
16. marts 2007 - 13:32 #2
hej killer
ja det er en text fil...okay hvordan gør jeg dette ?
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. marts 2007 - 13:51 #3
Denne kode retter forekomsterne af mor med far, sletter filen, og danner en ny med det nye indhold.

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const ForReading = 1
Const ForAppending = 8
dokument = "c:\tekstdokument.txt"
Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForReading)
Do Until objTextFile.AtEndOfStream
stroriginaltekst = stroriginaltekst & objTextFile.Readline & vbcrlf
Loop
objTextFile.Close
fso.DeleteFile(dokument)
strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"mor","far"),"Mor","Far")
Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForAppending,1)
objtextfile.WriteLine(strefterrettelser)
objTextFile.Close

/Killer
Avatar billede the_edge Nybegynder
16. marts 2007 - 14:50 #4
mange tak skal du have ^^ god weekend
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. marts 2007 - 14:57 #5
Tak i lige måde :o)