Avatar billede unknown_someone Juniormester
16. marts 2007 - 10:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gridview select til detailsview edit

Jeg har et gridview med en select-knap - når jeg klikker på en knap og altså udfører en SelectedIndexChanged sætter jeg mit detailsview i editmode og detailsviewet hiver den korrekte post op fra min objectdatasource - så langt så godt.

Samtidig med dette skal jeg binde nogle data til en listbox i mit detailsview - men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få disse data ind i listboxen medmindre jeg klikker 2 gange på min select-knap. Jeg har prøvet at udføre så godt som samtlige events på mit detailsview - men uanset hvad lykkedes det ikke.

Hvordan - og hvor - kan jeg binde data til min listbox så de bindede data bliver synlige ved første klik?
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. marts 2007 - 10:16 #1
Lyder bare som om du har behov for at udføre en databinding på din liste i forbindelse med det event du allerede abbonnerer på.
Kan du ikke vise os hvordan du har lavet det?
Mvh
Avatar billede unknown_someone Juniormester
16. marts 2007 - 10:27 #2
min øjeblikkelige test ser sådan ud

protected void GridView_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
  DetailsView.ChangeMode(DetailsViewMode.Edit);
  ListBox.Items.Add(new ListItem("1", "1"));
}

mit detailsview går i editmode (standardmode er insert) - men min listbox er tom indtil klik nummer 2.

selve mit detailsview har en TemplateField med både en EditItemTemplate og en InsertItemTemplate med den samme listbox inde i (også samme navn ved både insert og edit)

<asp:ListBox ID="ListBox" runat="server" SelectionMode="Multiple"></asp:ListBox>
Avatar billede unknown_someone Juniormester
16. marts 2007 - 16:46 #3
problem løst ved at sætte en event på min listbox - ikke verdens pæneste løsning men det virker.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
27. marts 2007 - 09:07 #4
jeg lukker.