Avatar billede c-sharp Nybegynder
16. marts 2007 - 08:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Default value skal være det højeste tal fra en kolonne +1

I en tabel har jeg et felt til styrring af rækkefølge, kan jeg lave det sådan at min default value i denne kolonne er den største værdie fra kolonnen + 1?
Avatar billede teepee Nybegynder
16. marts 2007 - 09:29 #1
Kan du ikke bare lave en identity kolonne? Det er en property du sætter på kolonnen.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
16. marts 2007 - 10:27 #2
Den bruger jeg på en anden kolonne...
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2007 - 14:12 #3
du kan ikke saette en saadan default vaerdi men

INSERT TRIGGER
TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE

burde kunne goere det
Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. marts 2007 - 08:27 #4
Mange tak for din kommentar arne, skal jeg indsætte linien "TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE" i en trigger eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2007 - 15:34 #5
mit forslag er at lave en insert trigger som opdaterer det felt og at sikre mod
samtidigheds problemer ved at wrappe det hele i en transaction med transaction isolation
level sat til serializable
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. marts 2007 - 09:33 #6
Jeg har desværre ikke arbejdet med triggers før så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg laver en sådan trigger. kunne du give et eksempel på at oprette en sådan trigger?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2007 - 04:38 #7
det er lidt ud over hvad jeg er god til

men noget lignende:

CREATE TRIGGER dbo.double_id_insert ON dbo.double_id AFTER INSERT
AS
BEGIN
    SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE
    UPDATE double_id SET otherid = (SELECT MAX(otherid)+1 FROM double_id) WHERE id = (SELECT id FROM INSERTED)
END
GO
Avatar billede c-sharp Nybegynder
12. april 2007 - 15:37 #8
SUPER arne mange tak for hjælpen!! Smid et svar så er der point....
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2007 - 16:17 #9
OK