Avatar billede fleix Nybegynder
15. marts 2007 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

login system fejl

Parse error: syntax error, unexpected T_PRINT in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 14

se linje 14: print '<form name="form1" method="post" action="">

selve login-ok.php

<?
include("***********");
if($_POST['submit']){
mysql_query("update usere set brugernavn = '$_POST[brugernavn]', tekst = '$_POST[tekst]'");
print 'Opdateret!';
}
$sider = mysql_query("select * from usere");
while($sider = mysql_fetch_array($sider)){
print '<a href=?update='.$sider['id'].'>'.$sider['brugernavn'].'</a>';
}
if(isset($_GET['update'])){
$side = mysql_query("select * from usere where id = '$_GET[password]'");
$side = mysql_fetch_array($side)
print '<form name="form1" method="post" action="">
<input name="overskrift" type="text" id="overskrift" value="'.$side['brugernavn'].'">
<br>
<textarea name="tekst" id="tekst">'.$side['brugernavn'].'</textarea>
<br>
<input name="submit" type="submit" id="submit" value="Opdater">
</form>';
}
?>
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
15. marts 2007 - 15:10 #1
Du mangler et ; i linie 13
Avatar billede fleix Nybegynder
15. marts 2007 - 15:15 #2
så siger den
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 7

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 7

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 8
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
15. marts 2007 - 15:28 #3
Nu ved jeg jo ikke hvad der er i den fil du inkluderer, men det kunne jo se ud til at du ikke har fået forbindelse til din database
Avatar billede fleix Nybegynder
15. marts 2007 - 15:45 #4
config.cfg

<?php

$mysql_host = "192.168.1.3";
$mysql_user = "forgottengamers";
$mysql_pw = "********";
$mysql_db = "forgottengamers";

?>
Avatar billede fleix Nybegynder
15. marts 2007 - 15:47 #5
altså .php ;P
Avatar billede fleix Nybegynder
15. marts 2007 - 15:55 #6
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/config.php on line 3

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/config.php on line 4

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/config.php on line 4

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 7

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 7

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/f/forgottengamers/login-ok.php on line 8
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
15. marts 2007 - 16:20 #7
Der må stå noget mere i din config eller også må du andet steds forsøge at connecte til databasen (ellers er det jo i hvert fald klart at det ikke virker. Hvis du ikke har noget ala nedenstående vil jeg forslå et kig på http://dk2.php.net/manual/da/ref.mysql.php

mysql_connect(server, user, password)
mysql_select_db(dbname)