Avatar billede agerled Nybegynder
14. marts 2007 - 21:13 Der er 7 kommentarer

height i IE 6.0 og IE 7.0

Hej

Hvad kan jeg gøre for at f.eks min <ol> eller min <div> height bliver ens i både IE 6 og IE 7 - lige nu viser den næsten dobbelt height i IE 6....?
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
14. marts 2007 - 21:57 #1
hvis den er dobbelt så høj i ie 6 som i ie 7 er det ikke bare en fejl i din height, så må der være en fejl et andet sted ... er din div inde i et andet objekt eller er der noget inde i din div?
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2007 - 09:10 #2
Hvordan er din doctype ?-)
Avatar billede agerled Nybegynder
15. marts 2007 - 10:16 #3
Hej

den er:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2007 - 10:19 #4
-- og det er det absolut første i dit html-dokument ?-)
Avatar billede agerled Nybegynder
15. marts 2007 - 10:22 #5
ja altså det ligger på min masterpage således:

<%@ Master Language="VB" CodeFile="MasterPage.master.vb" Inherits="MasterPage" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede agerled Nybegynder
15. marts 2007 - 10:23 #6
Kan i evt se nogen fejl i følgende css?

#PrimaryNav, .secondaryNav, .secondaryNavDis, #MyCingNav {
    list-style: none;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
#PrimaryNav
{

    float: left;
    position: relative;
    width: 100%;
    height: 36px;
    top: 0px; /* JPA: move the nav down a bit */
    margin: 0 0 10px 0; /* JPA: compensates layout of subsequent elements of page by providing consistent bottom margin; same bottom margin value as MyCingNav's height and negated top margin */
    /* background: url(../img/topNav/midspace.gif) repeat-x; */
}

#PrimaryNav li {
    float: left;
/*position:relative ;*/
}

#PrimaryNav li .secondaryNavDis {display: block;}

#PrimaryNav li:hover .secondaryNav, #PrimaryNav li.over .secondaryNav {display: block;}

#selectedSecondaryNav {
    color: #ff6600;
}

#PrimaryNav .MainItem {font-weight:bold; padding-right:10px; text-decoration:none;color:#005996;}

.secondaryNav
{

    display: none;
    position: absolute;
    top: auto;
    left: 0;
    width: 950px;
    height: 25px;

}

.secondaryNav li {
    padding: 0px;
    margin: 0px;
    padding-top: 20px;
    padding-bottom:10px;
}
.secondaryNav li a
{
    color:#005996;
    padding:0 8px;
    margin: 0px;
    border-right: 1px solid #ccc;
}

.secondaryNav li a.last {
    padding: 0 8px;
    margin: 0px;
    border: 0px;
}

.secondaryNav li a.first {
    padding:0 8px 0 0;
    margin: 0px;
    border: 0px;
    border-right: 1px solid #ccc;
}

.secondaryNavDis {
    display: none;
    position: absolute;
    top: auto;
    left: 0;
    width: 950px;
    height: 25px;
}
.secondaryNavDis li {
    padding: 0px;
    margin: 0px;
    padding-top: 20px;
    padding-bottom:10px;
}
.secondaryNavDis li a {
    color:#005996;
    padding:0 8px;
    margin: 0px;
    border-right: 1px solid #ccc;
}

.secondaryNavDis li a.last {
    padding: 0 8px;
    margin: 0px;
    border: 0px;
}

.secondaryNavDis li a.first {
    padding:0 8px 0 0;
    margin: 0px;
    border: 0px;
    border-right: 1px solid #ccc;
}
Avatar billede agerled Nybegynder
15. marts 2007 - 10:26 #7
I den DIV som er for høj i IE 6 er der en label hvori jeg generere følgende:

  Private Sub GenerateMenu()

        Dim MenuAdapter As New dsIntranetMainTableAdapters.MenuTableAdapter
        Dim strB As New StringBuilder
        Dim i As Integer

        Dim dtMainMenuItems As DataTable = MenuAdapter.GetMainMenuItems
        Dim dtSubMenuItems As DataTable = MenuAdapter.GetSubMenuItems

        Dim dvMainMenuItems As New DataView(dtMainMenuItems)
        Dim dvSubMenuItems As New DataView(dtSubMenuItems)

        Dim drMenu As dsIntranetMain.MenuRow = Nothing

        strB.Append("<ol id=""PrimaryNav"">")

        For Each drMenu In dtMainMenuItems.Rows

            With strB
                .Append("<li>")

                Dim secNavClass As String = "secondaryNav"
                If drMenu.MenuID = Request.QueryString("SelMenuID") Then
                    secNavClass = "secondaryNavDis"
                    .Append("<a class=""MainItem"" href=" & drMenu.MenuPath & "?SelMenuID=" & drMenu.MenuID & " title=" & drMenu.MenuName & " onmouseout=""swapOutPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"" id=""mm" & drMenu.MenuID & """ onmouseover=""swapInPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"">" & drMenu.MenuName & "</a>")
                    .Append("<ol id=" & drMenu.MenuID & " class=" & secNavClass & " onmouseover=""swapInPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"" onmouseout=""swapOutPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"">")
                Else

                    .Append("<a class=""MainItem""  href=" & drMenu.MenuPath & "?SelMenuID=" & drMenu.MenuID & " title=" & drMenu.MenuName & " onmouseout=""setShowNav('" & Request.QueryString("SelMenuID") & "'); swapInPNI('mm" & drMenu.MenuID & "'); swapOutPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"" id=""mm" & drMenu.MenuID & """ onmouseover=""setHideNav('" & Request.QueryString("SelMenuId") & "'); swapOutPNI('mm" & Request.QueryString("SelMenuId") & "'); swapInPNI('" & drMenu.MenuID & "');"">" & drMenu.MenuName & "</a>")
                    .Append("<ol id=" & drMenu.MenuID & " class=" & secNavClass & " onmouseover=""setHideNav('" & Request.QueryString("SelMenuId") & "'); swapOutPNI('mm" & Request.QueryString("SelMenuId") & "'); swapInPNI('" & drMenu.MenuID & "');"" onmouseout=""setShowNav('" & Request.QueryString("SelMenuID") & "'); swapInPNI('mm" & drMenu.MenuID & "'); swapOutPNI('mm" & drMenu.MenuID & "');"">")

                End If

                dvSubMenuItems.RowFilter = "parentmenuid = " & drMenu.MenuID & ""
                If dvSubMenuItems.Count > 0 Then

                      For i = 0 To dvSubMenuItems.Count - 1

                        Dim c As String = ""
                        If i = 0 Then
                            c = "first"
                        End If

                        If i = dvSubMenuItems.Count - 1 Then
                            c = "last"
                        End If

                        .Append("<li><a href=" & dvSubMenuItems.Item(i).Item("menupath") & "?SelMenuID=" & drMenu.MenuID & " class=" & c & ">" & dvSubMenuItems.Item(i).Item("menuname") & "</a></li>")
                    Next
                    .Append("</ol>")
                End If

                .Append("</li>")

            End With

        Next

        strB.Append("</ol>")

        lblMenu.Text = strB.ToString

    End Sub