Avatar billede lklo Nybegynder
14. marts 2007 - 21:00 Der er 5 kommentarer

tilføje linie i *.txt files i specifikt directory

hej

Jeg har 128 tekstfiler i et bibliotek.
Kan jeg med VB.NET 2005 tilføje en linie i hver af de 128 filer,
altså med et lille script få VB.net til af åbne og skrive i hver af disse txt filer,uden at skulle indtaste filnavnet først på hver af de 128 filer.
Altså hvis filerne har samme extension og ligger i samme directory ??

lkl
Avatar billede supertekst Ekspert
15. marts 2007 - 01:00 #1
Ja - jeg har dog ikke VB.net - men kun VBA, som godt kan klare dette.
Er der nogen forhindring i dette?
Avatar billede froenie Nybegynder
19. marts 2007 - 15:28 #2
Du burde kunne lave et loop og checke for .txt, derefter åbne og tilføje linien....

system.IO.Directory.GetFiles skulle gerne kunne returnere alle navnene på filerne i en given mappe, dem kan du så loope på.
Avatar billede lklo Nybegynder
19. marts 2007 - 23:04 #3
hej

jeg takker for svaret

prøver det af en af dagene

lkl
Avatar billede martin_moth Mester
21. marts 2007 - 18:45 #4
hvis det skal laves i VB.NET, så prøv f.eks. at skriv dit spørgsmål i VB.NET kategorien ;o)
Avatar billede martin_moth Mester
21. marts 2007 - 18:46 #5
PS: Det vil være nemt at lave i VB6 i hvert fald , så mon det ikke bare er endnu nemmere i .NET?