Avatar billede aviation Nybegynder
14. marts 2007 - 20:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbning af Workbook

Jeg har brug for via en kommandoknap at åbne en workbook som ligger i samme biblotek. Bibloteket vil indeholde flere forskellige excel ark som også skal åbnes med en kommandoknap. det er også således at disse ark skal anvendes af andre på deres egen cp så derfor vil bibloteket ligge forskellige steder på diverse cp. Jeg har løst det at finde filen og jeg har også fået den åbnet men når jeg flytter til en anden cp så finder den godt nok filen men den bliver ikke åbnet.
Det der ville være godt var hvis nogen kunne hjælpe mig med at den kun søger i eget biblotek og derefter åbner filen. Jeg vedhæfter det jeg har lavet indtil nu
Private Sub Helicopter_Click()
Dim workooks As String
    Set fs = Application.FileSearch
        With fs
            .LookIn = "My Computer"
            .SearchSubFolders = True
            .Filename = "HE147NAI.xls"
            .Execute
        End With
    Workbooks.Open Filename:="HE147NAI.xls", ReadOnly:=True

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
14. marts 2007 - 21:46 #1
Thisworkbook.Path, betyder samme sti som den projektmappe, koden er i.

Workbooks.Open Filename:=Thisworkbook.Path &"\HE147NAI.xls", ReadOnly:=True
Avatar billede kabbak Professor
14. marts 2007 - 21:48 #2
husk\ foran filnavnet
Avatar billede aviation Nybegynder
14. marts 2007 - 23:03 #3
Hvor ekelt og så virket det tak for det
Avatar billede kabbak Professor
14. marts 2007 - 23:18 #4
et svar ;-))