Prøve at forbinde klient til server.
Jeg er igang med et lille projekt i C# hvor jeg laver en lille klient og en lille server.Angående klienten så skal den prøve at se om den kan forbinde til serveren og så give et boolsk reslutat om forbindelsen kunne finde sted eller ej. Mit problem er bare at klient applikationen fucker up hvis den ikke kan forbinde til serveren, f.eks. hvis server applikationen ikke køre.
Koden ser sådanne ud:
public bool Connect()
{
bool canConnect = false;
try
{
TcpClient connection = new TcpClient(address,port);
canConnect = true;
byte[] bytes = new byte[1024];
string text = "shute";
bytes = new ASCIIEncoding().GetBytes(text);
Stream ST = connection.GetStream();
connection.Close();
}
catch (IOException)
{
canConnect = false;
}
return canConnect;
}
Problemet er sætningen "TcpClient connection = new TcpClient(address,port);"
Hvis jeg opretter en TcpClient uden at give den adresse, og porten og så siger "connection.connect(adresse, port);" efter oprettelsen af TcpClient'en er det den sætning der giver problemer. Læg mærke til det hele er i en try catch sætning.
Nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad det er der gør problemet og helst give mig en løsning på problemet?