Avatar billede aquafisken Nybegynder
13. marts 2007 - 14:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CMS systemer OpenSource

Hej.
Jeg skal til at lave et CMS system til en hjemmeside, men da tiden er minimal, er jeg for øjeblikket lidt på udkig efter et færdiglavet CMS system, som jeg måske kunne bruge - så jeg ikke selv skal lave et CMS system fra bunden, da det kan være utrolig tidskrævende...
Jeg har været inde på opensourcecms.com for at kigge lidt på OpenSource systemer.
Kan huske lidt omkring PHP Fusion vist skulle være okay at bruge. Jeg har også hørt fra en anden at han anbefalede XOOPS.
Hvad har I Eksperter af erfaring med sådan nogle premade CMS systemer?
Systemet skal gerne køre på MySQL database.
Avatar billede aquafisken Nybegynder
13. marts 2007 - 16:11 #1
Jeg har nu været ved at søge lidt rundt omkring på nogle systemer for at se hvad der var af funktioner.
Det jeg skal bruge er at jeg selv har et design, men at CMS systemet ligger i baggrunden, hvorfra selve indholdet på siden bare bliver redigeret.
Derfor er jeg kommet fremt til at PHP-fusion og XOOPS er lidt for 4-kantede fordi man skal holde sig til et bestemt design, hvor der så er nogle templates der ændre på farverne osv.
Så har jeg kigget lidt på e107, kan det passe at man kan lave et design selv og bruge det CMS system til at redigere i indholdet på siden?
Avatar billede windcape Praktikant
13. marts 2007 - 17:40 #2
Det eneste CMS system udviklet i PHP, som er på open-source markedet lige nu Drupal. Alle det andre består af kode der er så afskyelig og fejlfyldt at man får det dårligt.

Og Drupal er heller ikke særlig godt. Du skulle nærmere kigge på hvad det er du skal bruge, og finde noget mere specifikt, og eventuelt benytte et framework frem for et CMS.

Et framework ville også tilbyde langt bedre muligheder for specifikationer, og 100% frit valg af database/template system.

Jeg vil anbefale følgende:

Zend Framework (http://framework.zend.com)
CakePHP (www.cakephp.org)
Avatar billede aquafisken Nybegynder
13. marts 2007 - 18:35 #3
windcape - kan du med få ord fortælle lidt omkring framework og hvordan det vil kunne virke for mig?
Avatar billede coderdk Praktikant
14. marts 2007 - 00:04 #4
Du kan også kigge på http://modxcms.com/ som er en fork af Etomite...
Avatar billede aquafisken Nybegynder
15. marts 2007 - 17:58 #5
Jeg har været ved at kigge på modxcms og det ser meget overskueligt ud.
Tænkte på om det ikke vil være en god ide at have en Apache kørende på computeren hvor det kan blive testet af før det bliver lagt ud?
Kan nogen give mig et link til hvordan jeg får PHP og MySQL database kørende lokalt på computeren fordi jeg synes det er lidt en urskov at finde en god version osv.
Jeg kører Vista, hvis det har nogen betydning.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. marts 2007 - 21:26 #6
WAMP kan du prøve: http://www.wampserver.com/en/
Avatar billede aquafisken Nybegynder
29. marts 2007 - 20:01 #7
Okay, tak for svarene. Coderdk, gider du smide et svar så jeg kan give dig point, jeg har taget modxcms og WAMP i brug og det virker rigtig fint :)
Avatar billede coderdk Praktikant
29. marts 2007 - 21:00 #8
Det lyder godt :)