Avatar billede oit Nybegynder
29. maj 2001 - 09:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skriv tekstreng i flere filer....

Problem :

Jeg skal automatisk have indsat en tekststreng i en masse asp filer, de er fordelt over flere mapper.

Tekststrengen SKAL stå i topppen af filerne.......

Nogle forslag ???

Mvh

Thomas
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. maj 2001 - 09:52 #1

<!-- #include file=\"fil.asp\"-->

dette stykke kilde sætter du ind i dem alle sammen...
Så behøver du kun at ændre informationen et sted !
Avatar billede krogstrup Nybegynder
29. maj 2001 - 09:52 #2
Skal tekststrengen indsættes permanent i asp-filerne eller blot dynamisk når siderne eksekveres ?

Kan du ikke forklare lidt nærmere hvad du mener ?
Avatar billede mwittrock Nybegynder
29. maj 2001 - 09:52 #3
Hvilket operativsystem?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. maj 2001 - 09:56 #4
mwittrock --> operativ system kan da være rimelig ligemeget når der er tale om ASP !!!
Avatar billede oit Nybegynder
29. maj 2001 - 09:57 #5
Tekststrengen skal indstættes permanent i alle filerne.

Problemet er at det er 2000 filer dette skal ændres i, så hvis det kan gøres automatisk (evt. med FSO)

/TN
Avatar billede mwittrock Nybegynder
29. maj 2001 - 10:04 #6
ellebaek:

Det kan klares med en batch fil, men NT har en hel del flere batch-kommandoer end f.eks. 98.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. maj 2001 - 10:04 #7
det kan det ...

men selv med FSO skal du sætte kilde ind hver gang ...

En løsning kunne måske være at benytte Frames, selvom det ikke er en optimal løsning !
Avatar billede oit Nybegynder
29. maj 2001 - 10:14 #8
Frames kan ikke bruges i denne sammenhæng, koden skal placeres i den enkelte fil.

Det jeg leder efter er en metode til at løse mit problem automatisk, så jeg ikke skal ændre 2000 filer manuelt...

Det styrer system som jeg benytter er Windows 2K server

Avatar billede mwittrock Nybegynder
29. maj 2001 - 12:35 #9
Nedenstående burde gøre det. Gem disse to filer under de angivne navne:

Gem som insertall.cmd -------------------
@echo off

:start

if (%1) == () goto :end

for %%f in (\"%1\\*.asp\") do call insert.cmd %%f

shift

goto :START

:end
-----------------------------------------

Gem som insert.cmd ----------------------
@echo off

ren %1 %~n1.old
echo Denne linie indsættes øverst i hver fil > %1
type %~d1%~p1%~n1.old >> %1
-----------------------------------------

Og kør scriptet sådan her:

insertall katalog1 katalog2 katalog3

I hvert katalog du angiver, vil hver .asp fil få indsat den angivne linje øverst, og den originale fil vil blive gemt som .old.

OBS! Er testet lokalt, men prøv naturligvis de to scripts i et par testkataloger, inden du bruger dem i produktion, og tag backup af dine filer, inden du udsætter dem for scripts du har hentet fra nettet ;-)