Avatar billede djthomas Nybegynder
12. marts 2007 - 22:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor henter min kode ikke noget fra DB

Jeg har denne kode i min masterpage:

public System.Collections.Hashtable DateList;

    public void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

        DateList = new System.Collections.Hashtable();

        string conString = @"Data Source=BART\SQLEXPRESS;Initial Catalog=blog;Integrated Security=True;Pooling=False";

        SqlConnection conn = new SqlConnection( conString );

        conn.Open();

        SqlDataReader reader = null;
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT id, date FROM entries WHERE (publish = 1)");

        try
        {
            reader = cmd.ExecuteReader();

            if( reader.HasRows ){

                while (reader.Read())
                {
                    DateList[reader["date"]] = reader["date"];
                }
        catch
        {
        }

        conn.Close();

    }

Men der kommer ikke noget data ind i reader - men hvis jeg bruger en SqlDataSource og trækker ind på min stage med nøjagtig samme SQL QUERY så får jeg data ud, så det er ikke min sql forespørgsel der er forkert...

Sorry måske dumt spørgsmål men jeg er ret ny i C# og er eller kun vant til PHP
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2007 - 23:48 #1
SqlDataReader reader = null;
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT id, date FROM entries WHERE (publish = 1)");

cmd.Connection = conn;
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2007 - 23:49 #2
så får du i hvertfald kørt din sql.... om det du gør i din while løkke funker ved jeg ikke:)
Avatar billede djthomas Nybegynder
13. marts 2007 - 07:41 #3
Yes sir champ - så sker der jo lige pludselig det jeg savnede ;-)