Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 18:14 Der er 13 kommentarer

Kan jeg booste ydelsen?

Jeg har en Acer Aspire Notebook 3613. Intel Celeron 1.50Ghz 1GB ram, 100GB harddisk.

Jeg bruger den hovedsageligt til mit musik produktionsprogram "Reason", redigering af billeder og selvfølgelig internet.

Jeg synes godt at den kunne være hurtigere når jeg surfer. Min kæreste har også en Acer bærbar, og den er ret hurtig. Jeg ved ikke om computer specifikationerne har den store indflydelse på internethastigheden, men hvis de har...kan man så "booste" ydelsen?

- Jesper (helt ny :o) )
12. marts 2007 - 18:22 #1
... det må være noget andet som har "indflydelse på internethastigheden..." i dit tilfælde/PC...

Om PC'en er en gammel 500Mhz eller 4Gz er bedøvende ligemeget mht internethastigheden -
OK hvis du har en 100Mb/100Mb internet linie kan det selvfølgelig godt betyde noget ...
12. marts 2007 - 18:23 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
12. marts 2007 - 18:24 #3
... for at checke om der skulle være noget 'snavs'/virus/spyware eller andre Uønskede elementer på din PC så stil os/mig en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jo - jeg har virus på hjernen...)
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 18:55 #4
Jeg tror nu ikke at spyware er tilfældet da jeg lige har fået skiftet harddisken ud.
Men jeg har også trådløse problemer, pyha jeg ved dårligt hvor jeg skal starte.

Jeg har købt en linksys router da den gamle stod af. Kæresten har en nyere Acer bærbar som kører upåklageligt på mit trådløse internet.

Min egen Acer derimod kører ad h...til. Jeg burde ligge på 54MB (hvilket hendes gør) men ligger kun på 18-24MBit... Og nu kommer det sjove....

Forbindelsen svinger fra 18-24 og ned til 1MBit, hvor den har det med at blive i lang tid. Så skal jeg deaktivere det trådløse netkort og derefter aktivere det igen...
Så kører det i 10 min...så er jeg nede på 1 Mbit igen...
Sådan kører det 90 % af tiden. Lige nu har nettet en god dag :)

Den fik som sagt lige skiftet harddisk. Og i samme omgang testede de wilan´en, og der var ingen fejl konstateret.
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 18:58 #5
Kan det være mit netkort (broadcom) der ikke kan "snakke" med min trådløse linksys router?
12. marts 2007 - 19:18 #6
... lige skiftet harddisk ... betyder altså geninstall af hele baduljen ? Eller hyr ?

Generelt ->
Hvis du 'bare' har geninstall XP og så på nettet (næsten) med det samme...
Har du FULDT OPDATERET XP mht WindowsUpdate - med det samme ?
Har du FULDT OPDATERET Sikkerhedsprogrammer - med det samme ?

Det jeg fisker efter er risikoen/chancen/muligheden for 'snavs'/virus/spyware eller andre Uønskede elementer på din PC - jooo jeg har virus på hjernen skrive andre >;-)
12. marts 2007 - 19:21 #7
... men joooo - det KAN også være noget med dit netkort (broadcom) i samarbejde med Linksys AP ?
Opdateret driver til dit netkort (broadcom) ?

Forsøg1: Flyt dig selv (=PC'en) tættere på AP'en.
Forsøg2: Brug fysisk LAN ledning istedet.
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 19:32 #8
Jeg har selvfølgelig så vidt muligt fået opdateret windows fra start. Netkortet genoptog sin mærkelige opførsel efter reparationen med det samme. Havde endda problemer med at opdatere.

Forsøg1. Kører med 18MBit lige ved siden af routeren
Forsøg2. Det er det trådløse der er problemet.

Mange tak for din tid indtil nu :)
Håber på en løsning.

Jeg har netop lånt et PC Card af mærket Hama. Kan jeg bokse dét i computeren uden videre? Jeg har nemlig ikke lige en driver cd.....
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 19:33 #9
Ja, geninstall af hele swineriet :(
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 19:35 #10
Jeg har for nylig prøvet at finde en opdateret driver til netkortet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad netkortet hedder....jo Broadcom, men hvilken model?
Normalt kan man jo se sådan noget under system.
12. marts 2007 - 19:41 #11
"...PC Card af mærket Hama..." - Hmmm... prøv ...
12. marts 2007 - 19:43 #12
System Information tool ->
http://www.download3k.com/System-Utilities/System-Maintenance/Download-SIW.html
Direkte ->
http://www.download3k.com/DownloadLink1-SIW.html

Kan måske fortælle lidt mere om dit system/Broadcom netkort ?
Avatar billede kryo Nybegynder
12. marts 2007 - 20:06 #13
Desværre ikke...

Card 2 (Connected)    Broadcom 802.11g Netværkskort
Description    Broadcom 802.11g Netværkskort - Miniport til Packet Scheduler
Type    WIRELESS LAN
Speed    18 Mbps (det er hvad det kører med p.t)

Nå, men kan jeg sætte Hama kortet i uden drivere? Er det plug&pray?

-jesper