Avatar billede jakwag Nybegynder
12. marts 2007 - 13:30 Der er 5 kommentarer

Stream flv fra streaming server

Hej

Jeg prøver på at streame en flv fra en streaming server.

rtmp linket er:

rtmp://xxxxxxxx.net/ondemand/Denmark/videoFile.flv

Jeg har så dette MEGET simple script som burde streame flv'en:

var connection_nc:NetConnection = new NetConnection();
connection_nc.connect("rtmp://xxxxxxxx.net/ondemand/Denmark/");
var stream_ns:NetStream = new NetStream(connection_nc);
my_video.attachVideo(stream_ns);
stream_ns.play("videoFile");

... men det virker ikke.. Jeg har prøvet at trække et flvplayback component på og bare give den rtmp linket. Det virker fint, så det må være mig der er et kvaj.

Er der noget der kan hjælpe?

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. marts 2007 - 13:38 #1
Hvis jeg tilføjer disse to functioner:

connection_nc.onStatus = function(info)
{
    trace("Connection "+info.level+" = "+info.code);
}
stream_ns.onStatus = function(info)
{
    trace("Stream "+info.level+" = "+info.code);
}

Outputtes:

Connection status = NetConnection.Connect.Success
Stream status = NetStream.Play.Reset
Stream status = NetStream.Play.Start

Så et eller andet må da gå rigtigt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2007 - 17:19 #2
Mener du sådan her?

stream_ns.play("rtmp://xxxxxxxx.net/ondemand/Denmark/videoFile.flv");

Check evt. loggen på serveren for at se om der sker en connection.

og du har selvfølgelig givet videoen instance navnet.
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. marts 2007 - 17:30 #3
Hej

hehe.. ja, instancenavnet har jeg dobbelt tjekket flere gange.

Hvis jeg gør som du skriver får jeg:

Stream error = NetStream.Play.Failed

Jeg tror efter hånden måske det er på serveren der er en fejl.. Når jeg har tjekket det vender jeg tilbage, tak for hjælpen so far. : )
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2007 - 20:07 #4
Det er vidst mig der tåger. Selvfølgelig kan du ikke linke direkte til videofilen. Det er jo en streaming server. Jeg kiggede lige nogle gamle sager igemmen og her connecter jeg til serveren uden / til sidst altså :

connection_nc.connect("rtmp://xxxxxxxx.net/ondemand/Denmark");

Desuden husker jeg noget med at der var forskel på online og lokal miljøer. måske nogle security settings - Anyway hvis du kan se på serverens log at du får fat i filen så er det ihvertilfald i din fil det er galt.

Kan da være det hjælper. Jeg gætter lidt og det er efterhånden hundrede år siden jeg sidst havde haft åbnet flash - altså før nu :)
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. marts 2007 - 20:23 #5
What!? Din gamle flash haj, er det længe siden du har åbnet Flash? Får du ikke abstinenser?!? :D

Det med at fjerne / har jeg prøvet, det er vidst et fedt. Men det kunne godt være jeg skulle prøve at teste det på en server, det prøver jeg i morgen.