Uhhhh det er en gammel Flash-kode det dér. Man benytter ikke eq længere, nu benyttes operanden "==". Og at inkrementere (lægge én til) en variabel gøres nu til dages bare som "var++". Derudover giver det ingen mening at sætte wimg til sig selv, det gør ingen forskel :)
Din kode kan se således ud:
on (release) {
if (wimg == 9) {
url = 'studio/' + wimg + '.jpg';
play();
} else {
url = 'studio/' + ++wimg + '.jpg';
Men du kan løse det på to måder:
1. Lav et tjek på, om Flash kan hente filen (bare sæt hele loadClip/loadMovie ind i en if-sætning). Hvis den ikke kan, ja så var forige billede det første/sidste i serien.
Du kan også udvide omfanget din funktionalitet, ved at få PHP til at læse filerne i mappen. Således kan php-scriptet eksempelvist se ud:
<?php
$dir = opendir("billeder");
echo "billeder=";
while(($pic = readdir($directory)) !== false) {
echo "|" . $pic;
}
closedir($directory);
?>
Hvis du så har billede_1.jpg, billede_2.jpg og billede_3.jpg i mappen, vil den skrive således:
billeder=|.|..|billede_1.jpg|billede_2.jpg|billede_3.jpg (billedernes navne sættes i alfabetisk orden og er 100 % ligegyldige. De bør dog ikke indeholde æ, ø og/eller å).
Så kan du få Flash til at loade dette således:
var minLoadVars:LoadVars = new LoadVars();
minLoadVars.load("
http://www.dinside.dk/php-script.php");
minLoadVars.onLoad = function() {
trace("Billederne i mappen hedder som følger:");
for(var i:Number = new Number(3); i < minLoadVars.billeder.split("|"); i++) { // billederne starter først fra værdi nummer 3
trace(minLoadVars.billeder.split("|")[i]);
}
var antalBilleder:Number = new Number(minLoadVars.billeder.split("|").length - 2);
trace("... Disse udgør alt i alt " + antalBilleder + " forskellige billeder");
}
Så burde resten være til at gå til :)