Avatar billede christoffervn Nybegynder
11. marts 2007 - 17:11 Der er 3 kommentarer

Problemer med ASP efter flytning

Efter at have flyttet hotel til One.com virker mit ASP script ikke mere. Jeg kan sige at jeg bestemt ikke er haj til dette, og bare forsøger at få en side til at fungerer for nogen andre.

Jeg får denne fejlmeddelelse:
Error Type:
ADODB.Recordset.1 (0x80004005)
SQLState: S1T00 Native Error Code: 1045 [MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user 'XXX'@'localhost' (using password: YES)
/www/event.asp, line 61

Linien i den pågældende fil er blank:
Dim objMail                ' Email object
Dim strFromEmail, strToEmail  ' Email addresses
Dim strSubject, strBody      ' Message
Dim bValidInput              ' A boolean indicating valid parameters
Dim rstDBEdit

' Read in and set the initial values of our message parameters
IF Request.Form.Count <> 0 THEN
strEmail        = LCase(Trim(Request.Form("email")))
strName            = LCase(Trim(Request.Form("name")))
strTelefon        = LCase(Trim(Request.Form("telefon")))
strGuests        = LCase(Trim(Request.Form("guests")))
strAccept        = LCase(Trim(Request.Form("accept")))
Else
strEmail        = ""
strName            = ""
strTelefon        = ""
END IF

strEvent         = ""
strSubject      = "Du er nu på gæstelisten til we trefoil music"
strBody            = "Du og dine gæster står nu på gæstelisten. Vi Glæder os til at se dig"

' Quick validation just to make sure our parameters are somewhat valid

IF Request.Form("email") <> "" AND Request.Form("name") <> "" AND Request.Form("telefon") <> "" THEN

strSQL = "SELECT * FROM trendtalk_event WHERE id=0"
Set rstDBEdit = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstDBEdit.Open strSQL, MYSQL_CON, 1, 2, 1 ' adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdText
rstDBEdit.AddNew
rstDBEdit.Fields("email").Value     = Trim(strEmail)
rstDBEdit.Fields("name").Value         = Trim(strName)
rstDBEdit.Fields("telefon").Value     = Trim(strTelefon)
'rstDBEdit.Fields("guests").Value     = Trim(strGuests)
rstDBEdit.Fields("event").Value     = Trim(strEvent)
rstDBEdit.Fields("accept").Value     = Trim(strAccept)
rstDBEdit.Fields("dato").Value         = Now()
rstDBEdit.Update
rstDBEdit.Close
Set rstDBEdit = Nothing
Avatar billede keenkbh Nybegynder
11. marts 2007 - 20:10 #1
noget kunne godt tyde på, at du ikke opretter forbindelsen rigtigt til din database...
Avatar billede tsunami Nybegynder
14. marts 2007 - 19:26 #2
Hmm... hvordan ser din Connection string ud?... det lyder som en bruger der ikke har rettigheder til at få adgang til data'erne
Avatar billede christoffervn Nybegynder
14. marts 2007 - 20:21 #3
Den er i en anden fil og ser således ud:

<!--[if lt IE 7.]>
<script defer type="text/javascript" src="pngfix.js"></script>
<![endif]-->

<%
Dim MYSQL_CON
MYSQL_CON = "Driver={mysql odbc 3.51 Driver};SERVER=localhost;Port=3306;DATABASE=DATABASENAVNxxx;UID=UIDxxx;PASSWORD=PASSWORDxxx;option=3;"
%>

Jeg har kigget på One.com og der er vist en anden connection string, men sætter jeg den hele ind i den pågækldende fil funker det heller ikke.