Avatar billede hmb Nybegynder
10. marts 2007 - 20:25 Der er 5 kommentarer

Sug data i en Access DB fra en anden server

Hej!

Jeg vil gerne have dataudtrækning på en .asp side men DB-filen ligger på en anden server.
koden der burde virke og bliver brugt er:

------------------------------------------------------------------
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & "http://www.server.tld/undermappe/fil.mdb"

strSQL = ("SELECT * FROM arr WHERE ta_arr_startdato = "& idag &" ")

set rskal = Conn.execute(strSQL)

Do until rskal.EOF

------------------------------------------------------------------

Men den melder denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5bc Thread 0x5d0 DBC 0x91dbfcc Jet'.

der henvises til linjen med: Conn.Open....

Men mangler jeg noget??... er der fejl?... HJÆLP!!... - på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
10. marts 2007 - 20:42 #1
nej forkert.. sådan gør du ikke.
Access er ikke lige lavet til remote connections, men måske kan dette inspirerer
http://www.vbforums.com/showthread.php?p=2223896
Avatar billede hmb Nybegynder
10. marts 2007 - 21:06 #2
Tak qawi!

Men kan det ikke slet ikke lade sig gøre???
Avatar billede kalp Novice
10. marts 2007 - 21:12 #3
ikke rigtigt..

måske med "remote desktop" :) forsøg værd.
Avatar billede tsunami Nybegynder
14. marts 2007 - 19:34 #4
Det er en registrerings nøgle i din registrerings database hvor den bruger som ASP bruger når den prøver at få adgang ikke har rettighed til at læse, dette er en meget hyppig fejl ved brug af RDS ( Remote Data Service ) som du bruger her når du udtrækker oplysninger ud af en access database...

Hurtig google søgning på dette problem gav mig

----------------------------
Again, IUSR_<machineName> must have read and write permissions not only on the MDB file, but also on the folder in which it resides, and in some cases the system %TEMP% folder. See Article #2154 and KB #315456 for more information. If you are trying to access a network drive, see Article #2168 for information on setting up IUSR_<machineName> to connect to an Access database via a UNC share. You should also check out Article #2142 for information on opening Access in the correct mode (e.g. adModeReadWrite).

There are certain situations where you will need to set up permissions for the IWAM_<machineName> user as well. Specifically, the C:\document and settings\%domainname%\IWAM_localmachine\local settings\temp folder. Thanks to Sylvain Paquin for pointing this out to us!

If you are not using anonymous access, but rather Windows Authentication, you want to be sure that all potential users are in a Windows group that has sufficient privileges on the folder on the web site where the MDB files resides. You might have to update individual permissions systematically if you are unable to do so via group membership.

If you are getting "unspecified error" then try running the IIS site in its own memory space or, if it is already doing so, returning it to the normal memory pool. Another possibility is the symptom described in KB #225042.

Finally, Access can produce the "unspecified error" message if you use reserved words anywhere in your SQL statement (see Article #2080 for a list of reserved words).

Håber det hjalp
Avatar billede tsunami Nybegynder
14. marts 2007 - 19:35 #5