Avatar billede superdude Nybegynder
10. marts 2007 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XSLT fejler når der linkes til XSD skema i XML fil

Jeg har et meget simpelt xml dokument, som linker til et xsd skema. Det fungerer fint, Visual Studio validerer skemaet, og intelli-sense presenterer mig for de relevante tags. Smart.

Men når jeg så tilføjer en xsl fil er det som om at de simple xpath stier der bliver brugt fejler, og xsl'en finder ikke de noder den skal formattere. Og der er tale om meget simpel xml/xsd/xsl.

Når jeg fjerner xsd bindingen fra mit xml dokument, virker xsl'en upåklageligt. Xpath stierne finder de noder de skal...

Nogen idé om hvad dette kan skyldes?
Avatar billede prof2 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:12 #1
Kan du evt. skrive hvad din xml fil og din schema fil indeholder? Det ville gøre det lidt nemmere at overskue.
Avatar billede superdude Nybegynder
11. marts 2007 - 11:57 #2
Fandt selv løsningen. Det var fordi jeg ikke havde prefixet elementerne i xpath query'en med et namespace.