Avatar billede toni01 Nybegynder
10. marts 2007 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatere Landetabel

Hejsa,

Jeg har en landetabel Country med felterne ID, Country_Code og Country. Da jeg gerne vil tilføje flere lande har jeg importeret en komplet liste til tabellen XLImport1 med Country_Code og Country.

Når jeg forsøger følgende:

INSERT INTO dbo.Country
SELECT X1.Country_Code, X1.Country
FROM dbo.XLImport1 X1, dbo.Country C
WHERE X1.Country_Code <> C.Country_Code

får jeg flg. fejl:

Msg 468, Level 16, State 9, Line 5
Cannot resolve the collation conflict between "Danish_Norwegian_CI_AI" and "Danish_Norwegian_CI_AS" in the not equal to operation.

Nogen som kan hjælpe, enten med fejlen, eller en smartere måde at opdatere på?

Mvh Torben
Avatar billede toni01 Nybegynder
10. marts 2007 - 16:46 #1
SELECT DISTINCT X1.Country_Code, X1.Country
FROM dbo.XLImport1 X1
INNER JOIN dbo.XLImport2 X2 ON X1.Country_Code <> X2.Country_Code COLLATE Danish_Norwegian_CI_AI

Ovenstående løser fejlen, men med udtrækker også data for landekoder som står i XLImport2, det er dem jeg vil undlade.

Da jeg med INSERT INTO kun vil insætte ændringer.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 20:57 #2
simpel løsning er:
SELECT DISTINCT X1.Country_Code, X1.Country
FROM dbo.XLImport1 X1
WHERE X1.Country_Code NOT IN(SELECT DISTINCT X2.Country_Code
FROM dbo.XLImport2 X2)
Avatar billede toni01 Nybegynder
11. marts 2007 - 13:02 #3
Tak for hjælpen, smid et savar for points.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. marts 2007 - 13:52 #4
svar :)