Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 12:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl i en foreach sætning??

Hej eksperter

Jeg har fundet et eksempel hvor man kan skabe forbindelse til en exchange server og liste indholdet fra sin inbox:

http://www.daniweb.com/code/snippet471.html

Det har lykkedes mig at få forbindelse til serveren og den logger vidst også korrekt på, men for så flg. foreach fejl:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in G:\Web Sites\test.biologi.sdu.dk\dal\udlaan\index.php on line 99

Min foreach ser således ud:

foreach($x->data->A_MULTISTATUS[0]->A_RESPONSE as $idx=>$item) {
    echo '<tr>'
        .'<td>'.$item->A_PROPSTAT[0]->A_PROP[0]->A_DISPLAYNAME[0]->_text.'</td>'
        .'<td><a href="'.$item->A_HREF[0]->_text.'">Click to open via OWA</a></td>'
        .'<td><a href="Outlook:Inbox/'.$item->A_PROPSTAT[0]->A_PROP[0]->A_DISPLAYNAME[0]->_text.'">Click to open via Outlook</a></td>'
        ."</tr>\n";
}

ved godt det er taget ud af en større sammenhæng, men al koden kan ses på linket.. nogen forslag

På forhånd tak :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2007 - 12:45 #1
Din $x->data->A_MULTISTATUS[0]->A_RESPONSE er ikke et array
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 12:49 #2
Ja ok, kan du uddybe det lidt evt.. det er som sagt noget kode jeg har fundet og har nok ikke helt overblik over alt hvad der sker..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2007 - 12:54 #3
Nej, for jeg ved ikke hvad der foregår i koden. På line 73-75 kan du få en testudskrift af hvad du har fået hentet.
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 13:02 #4
Må jeg sende filerne til dig på mail ?
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 13:09 #5
Jeg gør brug af 2 andre klasser, som kan ses her:

class_http    http://www.troywolf.com/articles/php/class_http/class_http.phps

class_xml    http://www.troywolf.com/articles/php/class_xml/class_xml.phps
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 13:16 #6
line 73 - 76 er kommenteret ud.
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 13:18 #7
aha nu er jeg med: testudskriften viser dette??

stdClass Object
(
    [A_MULTISTATUS] => Array
        (
            [0] => stdClass Object
                (
                    [_attr] => stdClass Object
                        (
                            [XMLNS_B] => urn:uuid:c2f41010-65b3-11d1-a29f-00aa00c14882/
                            [XMLNS_C] => xml:
                            [XMLNS_A] => DAV:
                        )

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2007 - 13:21 #8
Du kan se at der ikke er noget A_RESPONSE i svaret. Hvorfor - det ved jeg ikke. Det kan være hvadsomhelst - måske spørger du om noget forkert, noget du ikke har rettigheder til, noget med opsætningen af Exchange - det kan jeg ikke fortælle dig om.
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 13:23 #9
Okay.. jeg kan vidst ikke komme nærmere ind på det, desværre

Mange tak for hjælpen.

Send svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2007 - 13:49 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede drdal Nybegynder
09. marts 2007 - 15:05 #11
okay lukker så