Avatar billede christ Nybegynder
08. marts 2007 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Centrer side!?

Hej

Jeg har en side der gerne skulle centreres på brugerens side, både horisontalt og vertikalt, uanset skærmopløsningen...

Horisontalt er det ikke noget problem. Det er værre med vertikalt!

Min kode ser således ud:

<body>
<table style="height:100%; width:100%;" cellpadding="0" cellspacing="0" border="1">
<tr>
<td align="center">
<table style="height:400px;width:605px;" border="1">
<tr align="center">
<td colspan="6" height="370px" width="100%" align="center">
Indhold
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</body>

Det skal kunne lade sig gøre og det kan det også. Det er jo set før. Jeg er bare endt i en blindgyde!

På forhånd tak
Christ
Avatar billede simplus Nybegynder
08. marts 2007 - 16:59 #1
man 'må' ikke bruge height attributen på tabeller - og det har man aldrig måtte. Du kan dog istedet bruge en margin: 0px auto; på body elementet og table elementet og så burde det virke.. Det giver både vertical og horisontal centrering + det er valid kode.

Og udover det så behøver du heller ikke to tabeller hvis du bruger min metode.

:-)
Avatar billede simplus Nybegynder
08. marts 2007 - 17:04 #2
Følgene virker i Ie7 + Firefox + Opera:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Sidenavn</title>
</head>

<body style="margin: 25% auto;">

  <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="margin: 0px auto;">
    <tr>
    <td>Indhold</td>
    </tr>
  </table>

</body>
</html>
Avatar billede christ Nybegynder
08. marts 2007 - 17:59 #3
Den starter rigtig nok der antal procent nede på siden. Jeg tilpasser det til min skærm (1280x1024) og der ser det fint nok ud, men problemet er der stadig hvis opløsningen er anderledes. Eks. på en 1024x768 starter siden meget længere nede, altså lige så langt nede som den gør på den høje opløsning så man skal scrolle.

Christ
Avatar billede christ Nybegynder
15. april 2007 - 19:12 #4
Ikke nogen løsning pt. Jeg leder videre...