Avatar billede htx98i17 Professor
08. marts 2007 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopier rækker fra tebel til tabel, men

Jeg vil kopiere rækker fra en tabel over i en anden, men nogle af værdierne skal komme fra variabler.

Jeg har følgende som illustrere hvad jeg vil:

INSERT INTO tblorderlines (ordreid,oprettet,opretterid,antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift)
SELECT $ordreid,$oprettet,$opretterid,antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift FROM tbltilbudlinjer WHERE tilbudid = '$_GET[tilbudid]'

Ved godt at det ikke vil fungere således, men altså de 3 første rækker skal have værdier fra variabler og ikke fra den anden tabel.

Nogen der forstår hvad jeg mener? :)
Avatar billede pomfrit Nybegynder
13. marts 2007 - 11:50 #1
bare udskriv variablernes værdi i sql'en.

SELECT 12, 'test', 'kasket',antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift FROM tbltilbudlinjer
Avatar billede htx98i17 Professor
15. april 2007 - 17:02 #2
kan du uddybe lidt for den vil ikke godtage brugen af apostrof
Avatar billede pomfrit Nybegynder
16. april 2007 - 10:20 #3
Det skal den ;)
SELECT 12, \'test\', \'kasket\',antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift FROM tbltilbudlinjer

eller

SELECT 12, \"test\", \"kasket\",antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift FROM tbltilbudlinjer

eller

SELECT 12, "test", "kasket",antal,varetekst,varenummer,brugsdato,pris,afgift FROM tbltilbudlinjer

Det recordset du vil få fra databasen vil kommasepareret være:

12, test, kasket,5,En fin hat,05-11-2007,03-05-2007,24.75,2.25
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2007 - 09:48 #4
Tillader min version 4.1.22 denne operation med en SELECT i en INSERT?
Avatar billede pomfrit Nybegynder
17. april 2007 - 10:59 #5
hmm, sikkert ikke. Prøv alligevel.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-select.html

Ellers må du scripte dig til det.
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2007 - 11:28 #6
jo nu virker det sq pludselig :-) !

lig et svar
Avatar billede pomfrit Nybegynder
17. april 2007 - 11:59 #7
Godt at høre det virker. Jeg fandt også linket til 4.1 bagefter.
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/insert-select.html