Avatar billede niceguy21 Nybegynder
07. marts 2007 - 19:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

En forbindelse på 2 linjer?

Hej eksperter!

Ved godt det lyder lidt mærkeligt! Men har 2 ADSL forbindelser ind i mit hus!

Begge er fra Fulrate, 20Mbit ned og 2Mbit op!

Hvis nu jeg holder net party og vil give den MAX GAS!

Er det så muligt at få en lille boks som samler dem, så jeg får 40Mbit ned og 4Mbit op???

På forhånd tak!
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 21:28 #1
du skulle meget gerne bare kunne sætte begge kabler i din routers switch eller en switch som du har yderligere har sat til, så burde det gerne virke
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
07. marts 2007 - 21:37 #2
Vil det ikke give et problem! Jeg kan jo kun få 1 ip adresse... eller hvad?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 21:53 #3
jo og det er en af grundene til at man ikke skal gøre det... faktisk mener jeg jeg hørte for nogen år siden at man slet ikke måtte have 2 linjer samtidigt :/ men kan være det var for længe siden...

men skal du bruge din udgående ip til lan'net?
Da hvis du er heldig kan du åbne porte på din router til din interne ip og bruge begge ugående ip'er... hvor din router stadig vil sige at den port er åben på den interne computer og sender videre... men som sagt det er IKKE normalt at have 2 forbindelser på samme tid
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:28 #4
sry... har forhørt mig hos en af mine venner (ekspert) og han siger at du skal have en router med 2 WAN porte (det stik som giver dig nettet) og de koster kassen, men er der switch i begge routere?
07. marts 2007 - 22:52 #5
... jeg ka' bekræfte [07/03-2007 22:28:03] ... Sååå...

Hvad med at 'inddele' netparty flokken i 2 grupper med hver sin ADSL/WAN gruppe/linie ?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 23:06 #6
helt enig med dr1 og have et kabel mellem de 2 routere som så connecter netværket til 1?
07. marts 2007 - 23:09 #7
... Hmmm... ka' man det ?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
08. marts 2007 - 09:10 #8
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
08. marts 2007 - 14:33 #9
Har fundet svaret... Det kan lade sig gøre med en Zyxel Zywall 35

Og det er faktisk meget normalt, mange mellemstore firmaer har det!

Den koster bare ca. 6250kr. :-(
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 14:33 #10
jarlskov har du prøvet at se prisen??? den koster 1500kr. eksl. fragt. fra et udenlandsk firma... og da han kun holder lan (net party) engang i mellem, så vil jeg ikke mene det er det værd... Jeg ville holde mig til dr1's løsning og have et netkabel mellem de 2 routere, så alle forhåbentligt kan se hinanden i stedet for at gå ud og ind i huset via den anden udgående ip... ellers søg efter computernavn i stedet for pr. ip-adresse da begge routere højst sansynligt har samme IP-pool
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 14:35 #11
niceguy21 det er ikke rentabelt (pengene værd) at købe sådan en dyr router bare til et par gange om året... det er simpelt hen ikke det værd
Avatar billede morhan Novice
08. marts 2007 - 14:39 #12
Linux kan mange ting (gratis). Så en Linux maskine med tre netkort kunne være en løsning
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 14:40 #13
Linux kan mange ting ja, men tilgengæld skal han have en ekstra computer til de par gange om året han skal holde lan... sådan set heller ikke helt rentabelt :(
Avatar billede morhan Novice
08. marts 2007 - 20:41 #14
Mange har i dag mere een computer stående. En kraftig computer kan håndtere det i en virtuel maskine, hvis det skulle være nødvendigt.

hvilken fnatmide mener jeg skal have dårlig karma for sådan et forslag?
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 21:09 #15
nu behøver du heller ikke at blive sur over lidt modgang??? -_-
Der er altså nogen som ikke har haft samme oplevelser som dig....

Hvis du vil foretage hjælpen til niceguy21, så værs'go