Avatar billede maria202 Nybegynder
07. marts 2007 - 18:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Automatisk beregning af regneark kun hvert 15 minut?

Hejsa,
Jeg har et regneark med rigtig mange beregninger og celler der opdateres hele tiden, derfor beregnes arket konstant når beregning er sat til automatisk. Det jeg gerne vil opnå er at når man sætter beregning til manuel så skal arket automatisk beregnes hvert 15 min, fremfor at man manuelt trykker F9...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det.
Mvh Maria
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2007 - 18:16 #1
Sub run()
Application.Calculate
Application.OnTime TimeValue("00:15:00") + Now, "run"
End Sub
Avatar billede ehlerz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:59 #2
hmm, ledte selv efter denne løsning, hvor placerer jeg koden i mit VBA projekt??
Avatar billede ehlerz Nybegynder
08. marts 2007 - 16:13 #3
Jeg har pleceret den under ThisWorknook men den skrier den ikke kender makroen "run"
Avatar billede excelent Ekspert
08. marts 2007 - 16:16 #4
prøv evt. put den i et alm modul

hvis den virker her kan du evt. starte den med

sub ur()
call run
end sub

indsat i ThisWorkbook modulet
Avatar billede ehlerz Nybegynder
08. marts 2007 - 16:29 #5
Hmm, kan ikke få det til at virke overhovedet, hverken i et tomt modul eller i This workbook :-(
Avatar billede excelent Ekspert
08. marts 2007 - 17:02 #6
vis lige koden du har indsat
Avatar billede ehlerz Nybegynder
09. marts 2007 - 08:02 #7
Hey Excelent, fik det til at virke i går aftes, aner ikke hvad jeg havde gjort galt første gang. Tak for hjælpen
Avatar billede ehlerz Nybegynder
09. marts 2007 - 08:33 #8
Hmm, dvs, troede det virkede. Hvis jeg åbner mit regneark beregner det slet ikke. JEg er nødt til at gå ind i VBA koden og trykke play førend det virker. Hvordan slipper jeg herfor??. Jeg har copy pasted din kode ind i et nyt modul i min kode.
Avatar billede excelent Ekspert
09. marts 2007 - 11:41 #9
ja og så indsæt denne i ThisWorkbook modulet
så starter uret automatisk når du åbner projektmappen

sub ur()
call run
end sub
Avatar billede ehlerz Nybegynder
12. marts 2007 - 08:28 #10
Hmm..... det virker fortsat ikke. Når jeg åbner regnearket sker der intet førend jeg i VBA koden trykker play. Jeg har gjort præcis som du har foreslået. Makroen er god nok for jeg kan godt sætte arket til at beregne hvert 20 sekund, problemet er stadig at starte uret :-(
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2007 - 10:10 #11
så prøv i stedet at indsætte denne i ThisWorkbook

Private Sub Workbook_Open()
run
End Sub
Avatar billede ehlerz Nybegynder
12. marts 2007 - 14:52 #12
Ok jeg forsøger. Er det ikke muligt at begrænse denne beregning hvert 20 sekund til kun et regneark. Efter jeg har indsat din kode beregnes alle regneark jeg åbner manuelt.
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2007 - 15:02 #13
prøv noget ala.

Sub run()
Workbook("Mappe1").Sheets(1).Range("a1:r40").Calculate
Application.OnTime TimeValue("00:15:00") + Now, "run"
End Sub
Avatar billede ehlerz Nybegynder
12. marts 2007 - 15:13 #14
Det jeg mener at jeg gerne vil have at excel som standard beregner alle ark automatisk og at det kun er denne ene workbook der beregnes på ovenstående måde.
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2007 - 15:27 #15
der mangler et s i Workbook(s)

Sub run()
Workbooks("Mappe1").Sheets(1).Calculate
Workbooks("Mappe1").Sheets(2).Calculate
Workbooks("Mappe1").Sheets(3).Calculate
Application.OnTime TimeValue("00:1:00") + Now, "run"
End Sub
Avatar billede ehlerz Nybegynder
12. marts 2007 - 15:35 #16
Løsningen due ikke da jeg jævnligt gemmer arket under et nyt navn. Desuden kommer der løbende flere og flere underark.
Er det ikke muligt bare at beregne thisworkbook(uanset navn) uden at tilføje hvilke undeliggende ark den skal beregne.
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2007 - 16:02 #17
nej