Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Point sortering

Jeg har et spil hvor folk optjener point, men når ranglisten laves kommer 1 før 455 eksempel vis.

Bruger denne linie til at hive det ud med:

$db_hent1 = mysql_query("SELECT * FROM users ORDER BY point DESC LIMIT $s,$pr_side");
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:39 #1
Jamen når man ser på listen kommer 1 før 455 (ekspempel vis) og hvis man har 1 bør man jo ikke ligge over den der har 455..

cykelsportendk>
Så kommmer dem med 0 point før dem med flere og stadig i samme blanding..
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:46 #2
cykelsportendk > Den virker fint, men retter ikke problemet, den vender bare listen på hovedet..

Se billedet:
http://img244.imageshack.us/img244/7286/fejlla5.jpg
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 14:48 #3
din point kolonne i db'en skal være tal og ikke tekst.. ellers skal du lige caste den til et tal.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:53 #4
qawi > Det er tal...

Ekspempel vis er mine point 1122.7222222219 i databasen, når det skal vises bruger jeg bare round()..

Så vidt jeg kan se regner den kun me ddte første tal altså

dvs. at 99 bliver til 9,
865 bliver til 8 og sådan fortsætter det..
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:54 #5
cykelsportendk > Nej.. Den skal bare bruge hele tallet og ikke det første..

Har ikk brug for noget array..
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:55 #6
Har hørt noget om at når det skal i databasen skal den ekspempel vis smide 10 point ine som

00010 point

Har man så 25698 kommer det korrekt ud..
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 14:57 #7
cykelsportendk > Er altså ked af at sige det, men det lyder som om at jeg har mere erfaring om dette end dig, det lyder ikke som om dine forslag løser problemet, har brug for en der virkelig ved noget om det her.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 15:10 #8
hvad sker der hvis du bruger truncate?

db_hent1 = mysql_query("SELECT kolonnex,kolonny,osv,Truncate(point,1) FROM users ORDER BY point DESC LIMIT $s,$pr_side");

men ellers burde round også virke:S

db_hent1 = mysql_query("SELECT kolonnex,kolonny,osv,Round(point,1) FROM users ORDER BY point DESC LIMIT $s,$pr_side");

eller bare

db_hent1 = mysql_query("SELECT kolonnex,kolonny,osv,Round(point) FROM users ORDER BY point DESC LIMIT $s,$pr_side");
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 16:25 #9
qawi > Round er i brug, dog bare senere.. Den skal jo have de 100%korrekte point ud, det får den jo ikke hvis du runder dem af allerede inden de kommer ud..
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 16:32 #10
på den måde:)

men må indrømme at det mønster man ser i din screendumps det ser man normalt kun når datatypen ikke er tal.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
07. marts 2007 - 20:41 #11
Det hjalp at ændre den til smallint istedet for text i databasen :)
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 20:53 #12
IIdjezII >>

Hvorfor spiller du vores tid på den måde??

Mit første indlæg overhovedet i denne tråd her der skriver jeg til dig at din kolonne må være et tekst felt og ikke et tal felt.

Din kommentar til dette var at "Qawi det er tal".

og min forrige kommentar (altså før den her) var igen at det output du har vist os kun kommer når man ikke bruger datatypen tal!

Så kan det på ingen måde give mening at du til sidst konkludere at det hjælper at ændre datatypen fra tekst til smallint!

I said that from the beginning!
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2007 - 12:26 #13
lldjezll: Hvorfor tager du selv pointene når der er flere brugere der har gjort dig opmærksom på, at det netop var fejlen?

Du bedes venligst oprette et nyt spørgsmål med samme antal point og med ref. til dette spørgsmål sådan så dem der har hjulpet dig kan blive belønnet, tak.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede lldjezll Nybegynder
11. marts 2007 - 20:18 #14
qawi >
snowball >

Beklager, men forstod ikke hvad du mente..
Forklar venligst bedere næste gang.. Opretter nyt spg. som du kan svare i ;)
Ikke for at reklamere, men fiket bedere svar på en anden side, som jeg forstod,
det var skam ikke meningen at snyde nogen for point.
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2007 - 20:47 #15
lldjezll >> Jeg er ganske uening:) Vi gav dig helt fine svar herinde og kunne på ingen måde regne ud du ikke forstod hvad vi skrev til dig når du kunne svare tilbage på ens spørgsmål!
Hvis du havde skrevet "Hvad mener du med det?" så havde jeg uddybet min kommentar yderligere...

VIGTIGST AF ALT!

Din kommentar her.

Kommentar: lldjezll

Det gjorde så man nærmest må udelukke, at du ikke kan forstå hvad man mener når man siger din kolonne i databasen er af forkert datatype. (Det er basal viden vi taler om her)

Man må jo sige, at din erfaring ikke er større end cykelsportendk's, som du selv antog
:-)

og nu skal du ikke tage dette indlæg som et angreb på dig! men rettere, at man måske skal være lidt mere forsigtig med hvad man siger til andre når ens eget niveau selv halter bagud.

sidst men ikke mindst.. det skader ikke at spørge ind til noget man ikke forstår;o)