Avatar billede langfinger Nybegynder
07. marts 2007 - 14:03 Der er 8 kommentarer

Hent database - problem!

Jeg har følgende kode:
  Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  if Session("level")=0 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../database/db.mdb")
end if
if Session("level")=1 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../../database/db.mdb")
end if
if Session("level")=2 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../../../database/db.mdb")
end if
if Session("level")=3 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../../../../database/db.mdb")
end if
if Session("level")=4 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../../../../../database/db.mdb")
end if
if Session("level")=5 then
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../../../../../../database/db.mdb")
end if

  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

Det virker fint, men hvis jeg trykker rundt på sitet så får jeg pludselig følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x560 Thread 0x84c DBC 0xab4b7ac Jet'.

Linien som fejlen refererer til er:
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede langfinger Nybegynder
07. marts 2007 - 15:16 #1
Ingen hjælp?!?!
Avatar billede w13 Novice
07. marts 2007 - 17:49 #2
Det er lidt svært at sige, når jeg ikke ved, hvornår du får fejlen.. Er det f.eks. på bestemte sider?

I øvrigt kan du spare alle de linjer kode og i stedet skrive:
-------------------------------------------------------------
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

For i = 0 To Session("level")
    DBPath = DBPath & "../"
Next

DBPath = "DBQ=" & server.mappath(DBPath & "database/db.mdb")
Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
Avatar billede w13 Novice
07. marts 2007 - 17:52 #3
Men hvis mappen "database" ligger i hovedmappen på din server kan du bare nøjes med at skrive:
------------------------------------------------------
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DBPath = "DBQ=" & server.mappath("/database/db.mdb")
Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
------------------------------------------------------
En skråstreg forrest i stien angiver, at den skal starte i hovedmappen..
Avatar billede cpufan Juniormester
07. marts 2007 - 17:54 #4
fejlen kommer fordi stien er forkert.

men istedet for at angive den som du gør.

kan du angive den  med den fysiske sti:

DBPath = "DBQ="d:\blabla\etellerandet\dbmappe\mindb.mdb"
Avatar billede langfinger Nybegynder
07. marts 2007 - 19:13 #5
Ok, det vil jeg prøve snarest.
Vender tilbage.
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 19:04 #6
Fik du løst noget?
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:32 #7
Lukketid?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:21 #8
?