Avatar billede mrslayer Nybegynder
07. marts 2007 - 09:19 Der er 2 kommentarer

Trække 2 resultset fra hinanden

Hejsa.

Jeg vil gerne lave lidt statistik med nogle fine grafer hvor man kan se lidt med udvikling over tid og en masse andet lir.

I en tabel har jeg buildnames, builddate og en int værdi for hvert buildname.

Jeg vil så gerne kunne udregne udviklingen over tid for f.eks de 2 sidste builds, hvor jeg så tager build-næst-nyest - build-nyest for at se om der er en positiv eller negativ udvikling. Men jeg kan ikke helt overskue at lave et SQL kald der tager det nyeste resultset og trækker fra det forrige resultset.

Nogle ideer?
Avatar billede dantrold Nybegynder
07. marts 2007 - 22:56 #1
DEn måde du skriver det på, der er det lidt svært at lave en udregning,
er det bananer den sidste/nyeste bliver hentet efter eller er det dato, dag klokken. eller sats.
Du må komme med lidt mere dybere kode til man kan foresætte.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. marts 2007 - 11:40 #2
Hmm, ja der mangler lidt info.

Men hvis jeg går ud fra at din tabel ser sådan her ud:
CREATE TABLE MinTabel (buildName int, buildDate DateTime)
Og den med højeste buildName er nyeste.

Så vil jeg tro man man kan gøre noget i den her stil:

Den nyste:
SELECT TOP 1 buildName, buildDate FROM MinTabel ORDER BY buildName DESC

Den næstnyeste:
SELECT TOP 1 buildName, buildDate FROM (
SELECT TOP 2 buildName, buildDate FROM MinTabel ORDER BY buildName DESC
) as ToNye
ORDER BY buildName

Udviklingen:
SELECT (
(SELECT TOP 1 buildDate FROM MinTabel ORDER BY buildName DESC)
-
(SELECT TOP 1 buildDate FROM (
SELECT TOP 2 buildName, buildDate FROM MinTabel ORDER BY buildName DESC
) as ToNye
ORDER BY buildName )
) as Udvikling