Avatar billede tachman78 Nybegynder
06. marts 2007 - 13:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding i ASP

Hejsa

Jeg har fået til opgave at fejlfinde i noget asp kode. Da jeg egentlig er php mand giver det jo naturligvis nogle problemer.

Jeg er primært interreseret i om min sql sætning får de korrekte værdier ind. I php vil jeg typisk prøve at skrive den samlede sql string ud til browseren for at checke om alle værdier bliver sat, og er korrekte.

$sql = "SELECT FROM $tabel WHERE x = '$y'"
print $sql

Dette vil i php udkrive selve værdierne af variablerne i sqlsætningen, men i asp, når jeg lægger. Eksempelvis:

SELECT FROM mintabel WHERE a = 'b'

Samme øvelser i asp giver mig nogle problemer. Her et et udsnit af den kode jeg står med:

rskonti.Open "Select x, y, [zz zz]  from [XXXXX$aaa] where x >= '" & rs("fra") & "' and x <= '" & rs("tiltil") & "'", cnFin

Jeg har prøvet såldes, men får ikke hentet værdierne ind, kun selve koden som den står her.
sqq = "Select x, y, [zz zz]  from [XXXXX$aaa] where x >= '" & rs("fra") & "' and x <= '" & rs("tiltil") & "'", cnFin

response.write sql

Please help :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2007 - 13:48 #1
Du skal sikkert bare:
sql = "Select x, y, [zz zz]  from [XXXXX$aaa] where x >= '" & rs("fra") & "' and x <= '" & rs("tiltil") & "'"
response.write sql
Avatar billede coolcoder Nybegynder
06. marts 2007 - 13:50 #2
strTable = "myTable"
strY = "y"

sql = "SELECT * FROM " & strTable & " WHERE x = '" & strY "'"

Som du ser er streng gymnastik noget anderledes i ASP end PHP :)
Avatar billede tachman78 Nybegynder
06. marts 2007 - 13:51 #3
Hej Erik

Det har jeg også prøvet. Men jeg får ikke hentet værdierne på mine variabler ind, den skriver simpelthen det samme ud som der står, altså:

Select x, y, [zz zz]  from [XXXXX$aaa] where x >= '" & rs("fra") & "' and x <= '" & rs("tiltil") &
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2007 - 13:54 #4
Nej, det vil den ikke skrive ud. Prøv at vise helt præcis hvad du gør.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
06. marts 2007 - 14:01 #5
hvorfor har du ", cnFin" efter dit udtryk?
Avatar billede tachman78 Nybegynder
06. marts 2007 - 14:09 #6
coolcoder: det er også der fejlen ligger, fjerner jeg det får jeg "korrekt" udskrevet sql sætningen med værdier.

Det er som sagt ikke min egen kode, men noget jeg fejlsøger i - derfor ved jeg det faktisk ikkke :)

Tak for hjælpen til jer alle.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2007 - 14:12 #7
Det er jo også det jeg foreslår 06/03-2007 13:48:54 - så hvis du ikke har prøvet der foreslås, så skal du lade være med at sige, at du har gjort det ;)
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede tachman78 Nybegynder
06. marts 2007 - 14:18 #8
ok fair nok :)  Jeg må kigge bedre efter en anden gang. Det er sgu svært at finde fejl i noget man kun fortår halvt hehe :P
Avatar billede coolcoder Nybegynder
06. marts 2007 - 14:25 #9
Det er nu heller ikke fordi jeg higer point.. Derimod er min karma vildt ringe efter jeg har været fraværende herinde nogle år