Avatar billede lesp Nybegynder
06. marts 2007 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Putte noget fra session ind i database

Her er min kode:

<? session_start(); ?>

<html>

<head>

<title>nix</title>

</head>

<body oncontextmenu="return false"ondragstart="return false"onselectstart="return false">

<div align="left">

<form action="mailto2.php?action=ok" method="POST">
<input type="text" value="Navn" name="name" Style="border:1px solid #000000; background: white"><br>
<input type="text" value="Email" name="email" Style="border:1px solid #000000; background: white"><br>
<input type="text" value="Adresse" name="adress" Style="border:1px solid #000000; background: white"><br>
<input type="text" value="Phone" name="phone" Style="border:1px solid #000000; background: white"><br>
<select name="country">
<option value="01">Option one</option>
<option value="02">Option</option>
<option value="03">Option</option>
<option value="04">Option</option>
<option value="05">Option</option>
<option value="06">Option</option>
<option value="07">Option</option>
<option value="08">Option</option>
<option value="09">Option</option>
<option value="10">Option</option>
<option value="11">Option</option>
<option value="12">Option</option>
</select>
<input type="text" value="Tlf" name="telefon" Style="border:1px solid #000000; background: white"><br>

<p>
<input type="submit" value="Bestellung senden" name="send" Style="border:1px solid #000000; background: white">
<br>
</div>
</form>

<?
include("connect.php");

if($_GET[action] == "ok") {
    $message  = '';

    for($i = 0; $i < sizeof($_SESSION['products']); $i++)
    {
      $message .= "<html><body><br><br><b>Ordre <br><br></b>";
      $message .= "<br><b>Artikelnr: </b>";
      $message .= $_SESSION['products'][$i]['prod_id'];
      $message .= "<br>";
      $message .= "<b>Titel: </b>";
      $message .= $_SESSION['products'][$i]['prod_size'];
      $message .= "<br>";
      $message .= "<b>Pris: </b>";
      $message .= $_SESSION['products'][$i]['prod_antal'];
      $message .= "<br>";

{
$to = "bratsch@ofir.dk";
                            //$to
                            //Mailens modtager
                            //Email adressen skrives imellem <>
                            //Kort navn før <>
    $navn = $_POST[navn];
    $email = $_POST[email];
    $adress = $_POST[adresse];
    $phone = $_POST[telefon];

    $oplysninger = "$navn      $email
                    $adress
                    $phone
                    ";

    $from = "From: Order";
                            //$to
                            //Afsender af mailen
                            //Email adressen skrives imellem <>
                            //Kort navn før <>

    $subject = "Order!"; //Mailens titel
    $headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
                            //$headers
                            //Standard for mails - optional
                            //Nødvendigt for, at angive afsenderen.

    $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; //Angiver at mailens indhold er i HTML-format

    $headers .= "$from\r\n"; //Sætter afsender i mailens header
    mysql_query("INSERT INTO orders (id, item_nr, name, adress, phone, country, email, dato) VALUES('','".$_SESSION['products']['prod_id']."','$_POST[name]','$_POST[adress]','$_POST[phone]','$_POST[country]','$_POST[email]', now())") or die(mysql_error( ));

}
?>

</body>

</html>

Hvordan får jeg sat den session ind i databasen?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. marts 2007 - 11:03 #1
INSERT INTO orders (id, item_nr, name, adress, phone, country, email, dato) VALUES('','".$_SESSION['products']['prod_id']

der sætter du da noget fra session ind i DB, hvad er det du vil så?
Avatar billede lesp Nybegynder
06. marts 2007 - 11:19 #2
Ja men det virker ikke? Alt undtagen det fra sessionen bliver sat ind... Jeg ved ikke, men har det noget at gøre med, at man kan have flere ting i sessionen. For hvis man havde 5 ting ville det jo ikke kunne sættes ind i et felt i tabellen?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. marts 2007 - 11:21 #3
mysql_query("INSERT INTO orders (id, item_nr, name, adress, phone, country, email, dato) VALUES('',".$_SESSION['products']['prod_id'].",'$_POST[name]','$_POST[adress]','$_POST[phone]','$_POST[country]','$_POST[email]', now())") or die(mysql_error( ));

Prøv det engang.

For hvis ID er en INT i DB, så skal der ikke være ' ' omkring
Avatar billede algizoft Nybegynder
06. marts 2007 - 11:29 #4
I din for løkke putter du data ind i $_SESSION['products'][$i]['prod_id']

I din query sætter du $_SESSION['products']['prod_id'] ind. Denne her er tom (du mangler $i)
Avatar billede lesp Nybegynder
06. marts 2007 - 11:36 #5
Jeg prøver...
Avatar billede algizoft Nybegynder
06. marts 2007 - 11:38 #6
Er det din mening al smide hele din session ind i databasen på en gang???? Så skal du bruge noget i stil med serialize($_SESSION['products'])
Avatar billede lesp Nybegynder
06. marts 2007 - 11:55 #7
Det er sådan set lige meget... Algizoft, dit råd med at jeg bare skulle skrive [$i] gav pote. Smid lige et svar
Avatar billede algizoft Nybegynder
06. marts 2007 - 12:15 #8
Ok