Avatar billede aachamp Nybegynder
06. marts 2007 - 10:53 Der er 6 kommentarer

Gem af single file i .Net

Davs

Jeg har skrevet et dataprogram i visual basic til opsamling af data fra en vægt. Pt indsætter jeg de gemte værdier i en listbox, og gemmer dem derfra med følgende kommando:

filename = logfildestination_textbox.Text + ".txt"
              'Call the SaveFileDialog1 returning the FileName

If Len(filename) > 0 Then            'If a Filename is present
        filenr = FreeFile)            'Get nr of next free File
        FileOpen(filenr, filename, OpenMode.Output)
        For x = 0 To logfil_ListBox1.Items.Count - 1
              'Write the content of the
        PrintLine(filenr, logfil_ListBox1.Items(x))
              'ListBox to File
        Next x
        FileClose(filenr)
End If

Problemet med denne måde at gemme på er, at når programmet har kørt i fx. en uge er listboxen så stor at det tager for lang tid at gemme filen. Spørgsmålet er altså, om det er muligt at gemme en enkelt linie i visual basic .net, således at denne linie kommer ind i en teksfil. Altså gemme en enkelt linie i stedet for en helt listbox af gangen.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
06. marts 2007 - 10:56 #1
AppendText
Supported by the .NET Compact Framework.
Creates a StreamWriter that appends text to the file represented by this instance of the FileInfo.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
06. marts 2007 - 10:57 #2
en fileinfo kan åbne en fil så den appender til filen :-) jeg tror det er det du søger.
Så må du åbne og lukke for hver linje :-)
Avatar billede aachamp Nybegynder
06. marts 2007 - 11:09 #3
Nu er jeg ikke lige en haj til programmering, men skal der defineres noget globalt for at kunne anvende Appendtext.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
06. marts 2007 - 11:16 #4
nej :-)

eks:
        Dim fi As FileInfo = New FileInfo("c:\temp\MyTest.txt")
        Dim sw As StreamWriter
        sw = fi.AppendText()
        sw.WriteLine("This")
        sw.WriteLine("is Extra")
        sw.WriteLine("Text")
        sw.Flush()
        sw.Close()
Avatar billede aachamp Nybegynder
06. marts 2007 - 11:32 #5
ok. men når jeg skriver følgende så får jeg at vide at vide at FileInfo og streamwriter ikke er defineret.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
06. marts 2007 - 11:40 #6
Prøv at tilføje dette i toppen af filen:

Imports System.IO