Avatar billede mpless Nybegynder
28. maj 2001 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Access og VBA

Memo kan kun håndtere op til 65536 bytes, hvis det indtastes manuelt.
Hvordan indsættes det via VBA så der er ubegrænset plads?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. maj 2001 - 18:30 #1
Man kan da ik overskrive/omskrive det til mere plads. Kan man ??
Avatar billede mugs Novice
28. maj 2001 - 20:03 #2
Som det er foreslået i dit tidligere spørgsmål (jeg tror det var Terry), mener jeg det bedste er, at du skriver dit referat i Word.

Din database indeholder nogle felter som du skal bruge til databehandling. Et referat formoder jeg ikke skal databehandles, så hvorfor ikke lave det i det program der er bedst, nemlig et tekstbehandlingsprogram som Word.

Lad os antage, at din database indeholder data vedr. et møde i din arbejdsgruppe s. feks. navne på deltagere, mødedato o.s.v., kan du lave et standarddokument i Word, hvortil du overfører de data fra Access som du ønsker. Herefter skriver du referatet i Word, og lagrer det med feks.mødedato som navn.

Herved opnår du et en meget vigtig ting ved brug af Office-pakken, nemlig at bruge det program der er bedst til opgaven:

Word til tekstbehandling
Access til databehandling og Excel til .....

Husk programmerne kan tale sammen.

Mvh / mugs

Avatar billede terry Ekspert
28. maj 2001 - 20:15 #3
mpless

When you design your table and choose data type memo you cant alter the size required like you can with text.
According to Access help, and a number of answers you have previously received, you can manipulate this through DAO. If you do so the field must only contain text and numbers, not binary data.
Then the size is limited by the size of the database.

If the memo field is bound to a control on a form I would think you can just enter your data as normal, and as long as there is no binary data it will be accepted. Otherwise no need to do anything special.

Avatar billede mpless Nybegynder
28. maj 2001 - 20:21 #4
Men...... hvordan \"manipulerer\" jeg feltet ( Notat )til at kunne indeholde \"uendelig\" mængde tekst??
Avatar billede cook Nybegynder
03. juli 2001 - 14:01 #5
Jeg har et lignende problem, hvor jeg skal have flettet data- og tekstoplysninger sammen med andre tekstoplysninger, og derfor et nødt til at have det ene tekstsæt liggende i databasen (Word kan vist ikke flette fra to datakilder).
03. juli 2001 - 15:00 #6
mpless-> Jeg tror egentlig ikke at du nogensinde fik svar på dit spørgsmål!?

Et eksempel (som duer i Access 97)

Dim db as Database
Dim rs AS Recordset
Dim tmpStr As String
\'...
\'sæt tmpStr lig ét eller andet - f.eks. indhold af fil
ø...
Set db = Currentdb
Set rs = db.Openrecordset(\"Tabelnavn\", dbopendynaset)

rs!Edit
rs!Memofelt = tmpStr
rs.Update

rs.Close
db.close

/Thomas