Avatar billede rauh Nybegynder
06. marts 2007 - 09:03 Der er 9 kommentarer

Overførsel af oplysninger i skabelon

Jeg har et dokument på i alt fem sider, som skal udfyldes af forskellige medarbejdere. Derfor er det oprettet som en skabelon, og den fungerer også rigtig fint.

For at gøre det endnu nemmere vil jeg nu gerne, at en enkelt oplysning (et ordrenummer) automatisk videreføres fra første til de efterfølgende sider, så at man ikke skal taste det ind fem gange, men kun én gang, nemlig på første side.

Da skabelonen ikke kan oprettes med et sidehoved, der skal udfyldes med oplysninger i et tekstfelt, ved jeg ikke, hvordan jeg så skal løse denne opgave.

Er der nogen her, der kan give mig en løsning?
Avatar billede supertekst Ekspert
06. marts 2007 - 09:39 #1
Lidt VBA, der kopiere ordrenummer til 4 bogmærker på de efterfølgende sider.
Evt. send skabelonen til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede rvm Nybegynder
06. marts 2007 - 09:43 #2
1. Du kan indsætte et formularfelt i en skrivebeskyttet sektion og så refererer til formularfeltets bogmærke via feltet ref.

2. Du kan indsætte ordrenummeret i dokumentets egenskaber (f.eks. i Titel) via en dialogboks, der åbner, når der dannes et nyt dokument på baggrund af skabelonen og så refererer til titlen via et ref-felt.

Mvh

Richardt
Avatar billede rauh Nybegynder
07. marts 2007 - 09:25 #3
Til supertekst

Jeg har prøvet din opskrift, men kan ikke få det til at virke, nok fordi der skal bruges VBA, og det er jeg ikke særlig god til. Jeg sender dig filen.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. marts 2007 - 09:35 #4
OK - jeg afventer....
Avatar billede supertekst Ekspert
07. marts 2007 - 13:38 #5
Følgende kode er indsat i skabelonen - ThisDocument:
Sub overførOrdrenr()
    With ActiveDocument
        onr = .FormFields("Tekst1").Result
        .FormFields("Tekst71").Result = onr                'side 2
        .FormFields("Tekst80").Result = onr                'side 3
        .FormFields("Tekst88").Result = onr                'side 4
        .FormFields("Tekst147").Result = onr                'side 5
    End With
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
07. marts 2007 - 13:45 #6
Du behøver slet ikke kode noget, hvis ovenstående er "løsningen".

Sæt formularfelt("Tekst1") til "Beregn ved afslutningen"

Indsæt derefter referencefelter, der hvor data skal stå:
{ref Tekst1 }

Nu vil disse felter blive opdateret automatisk, nrå du har tastet noget i formularfelt("Tekst1") - altså uden kode :-)
Avatar billede rauh Nybegynder
07. marts 2007 - 15:09 #7
Til rvm: Jeg har lige prøvet dit forslag af - og det fungerer!!! Tak skal du have!

Til supertekst: Dit forslag vil jeg prøve af på en anden, lignende opgave, og du har gjort dig umage med at prøve mit skema af. Også tak til dig.

Derfor del points!

Mvh
Rauh
Avatar billede supertekst Ekspert
07. marts 2007 - 15:18 #8
OK
Avatar billede supertekst Ekspert
11. april 2007 - 18:06 #9
Tid til deling?