Avatar billede dafox Nybegynder
06. marts 2007 - 02:22 Der er 4 kommentarer

Der er en syntaksfejl ?

Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket...

det der skal ske er at når jeg vælger en item i min dropdownliste skal den hente alt ud fra databasen som har sammen fldgruppe navn som den valgte item, og proppe det i en checkboxlist.

min kode ser sådan her ud.

    protected void ddlgruppe_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        /* Henter valgte numre alt efter hvilken gruppe der blev valgt */
        OleDbConnection con = new OleDbConnection("Provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source=" + Server.MapPath("App_Data/mainsource.mdb"));
        OleDbDataAdapter adp = new OleDbDataAdapter("select * from tblmaintabel Where fldgruppe=" + ddlgruppe.SelectedItem.Value + "", con);
        DataSet dst = new DataSet();

        adp.Fill(dst);
        foreach (DataRow row in dst.Tables[0].Rows)
        {
            /*cblvalgte.Items.Add(new ListItem(row["fldmobilnr"].ToString()));*/
            txtbesked.Text = row["fldmobilnr"].ToString();
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2007 - 02:26 #1
giver ddlgruppe.SelectedItem.Value en blank streng ?
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2007 - 08:35 #2
prøv

OleDbDataAdapter adp = new OleDbDataAdapter("select * from tblmaintabel Where fldgruppe= '" + ddlgruppe.SelectedItem.Value + "'", con);

medmindre fldgruppe er et talfelt i db'en.
Avatar billede dafox Nybegynder
07. marts 2007 - 22:52 #3
qawi din metode fungerede...  jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal bruge '  her, når det ikke er nødvendigt hvis jeg skriver where fldID=" request.querystring
kan du give mig et svar ?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 23:34 #4
fordi der skal ' ' rundt om hvis din parameter skal forstås som tekst.. uden hvis det skal forstås som tal.

det betyder at fldgruppe's datatype ikke er tal, men tekst.

og svar:)