Avatar billede frank_morley Nybegynder
05. marts 2007 - 22:24 Der er 8 kommentarer

Synkroniser 2 sub-forms ved vandret rulning i den ene form

Jeg har en Access formular med 2 subforms, som eksempelvis begge viser data for 12 måneder.

Ved vandret rulning (højre eller venstre) i den ene form (form A), ønskes den modstående form (form B) synkroniseret så skærmvisningen viser de samme kolonner.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 08:09 #1
Når det nu er subforms, så kunne du jo dele recordsættene op i mindre bidder. Eks. i måneder og så have et felt med måneder, som kunne styre underformularerne. Hvis du så laver en funktion, så kunne du have en frem og tilbage knap!~)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 08:12 #2
ellers så leg med flg.

Private Sub Id_AfterUpdate()
Form_SubFormNavn.Form.RecordsetClone.FindFirst "ID = " & Me.Id
Form_SubFormNavn.Form.Bookmark = Form_SubFormNavn.Form.RecordsetClone.Bookmark
End Sub
Avatar billede frank_morley Nybegynder
06. marts 2007 - 10:09 #3
Hej spg - desværre ingen af de to forslag kan anvendes. De løser ikke mit problem.
Avatar billede balderk Nybegynder
06. marts 2007 - 12:00 #4
Hmm, jeg tror ikke, at du kan gøre det via scroll-baren.

I stil med forslag af spg:
Så vidt jeg kan bedømme, er du nødt til at have en control, der styrer hvilke kolonner der vises.
Du kan f.eks. have knapper højre/venstre der gennem værditildeling styrer første viste kolonne i begge subforms).
Avatar billede frank_morley Nybegynder
06. marts 2007 - 12:12 #5
Til Balderk:
Desværre kan jeg ikke benytte commandbuttons.
Brugerfladen er designet færdig og må ikke ændres.
Det skal styres via den vandrette ændring af scrollbaren.
Jeg forestiller mig et evnt. API kald til WS_HSCROLL men jeg kan ikke få det til at virke.
Så vidt jeg kan se registrere scrollning ikke i Access subforms.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 13:08 #6
Det tror jeg du har ret i, focus flytter sig ikke, selvom du scroller...
Avatar billede balderk Nybegynder
07. marts 2007 - 10:45 #7
Så ryger vi desværre lidt udenfor mine kompetenceområder.

Du kan evt. lege med npos/sif_pos i WS_HSCROLL

Der er noget om scroll-bars her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms651269.aspx
Avatar billede frank_morley Nybegynder
07. marts 2007 - 14:31 #8
Til Balderk:
Tak for info. Det virker også fint i .NET eller VB programmering, men ikke i Access Subforms - i det mindste kan jeg ikke få det til at virke.

Jeg havde håbet at andre Accessudviklere havde haft, og måske løst, det samme problem men dette er åbenbart ikke tilfældet.