Avatar billede mandunderbord Nybegynder
05. marts 2007 - 16:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problem med to lige høje divs

Hey alle eksperter

Jeg har prøvet adskillige løsninger for at få to divs til at være lige høje, men ingen af dem har virket. Mit layout består af en content boks med to divs indeni. Jeg har prøvet at sætte en baggrund på contentboksen alene, men så viste browserne ikke engang baggrunden. Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad den enkleste løsning er..

Evt. link til siden: http://www.mandunderbord.dk/haure

Med Venlig Hilsen Mandunderbord
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
05. marts 2007 - 19:03 #1
Er det ikke nemmere at lave en table inde i med 2 coloums inde i så det kommer til at se sådan her ud i koden:

<table>
<tr>
<th scope="col"></th>
</tr>
</table>

?
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
05. marts 2007 - 19:06 #2
Så kan du selv rette på bredden ved at lave en class på hver i dit stylesheet?
eller du kan bare sætte dem ind som:

<th width="200px" scope="col"></th>
Avatar billede stfn Nybegynder
05. marts 2007 - 19:46 #3
så vidt jeg kan se er pointen med hans kode at undgå at bruge tables
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
05. marts 2007 - 19:55 #4
Netop stfn, jeg er mere til at bruge css i stedet for tables.
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
05. marts 2007 - 21:15 #5
Ja okay :) - Ved ikke lige hvordan du gør så, måske kan denne guide hjælpe dig lidt, den handler i hvert fald om at lave hjemmesider uden brug af tables og kun bruge <div>

Se den her:
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=26&artikel=Drop.tables.til.design,.og.få.fuld.udbytte.af.CSS!
Avatar billede henninghabor Nybegynder
05. marts 2007 - 22:46 #6
Du kan også have en højde på både venstre og højre div.

Men det er dog ikke nok med højde - Der skal også min-height og height: auto !important;

Så det kommer til at se sådan ud:

    height: 600px;
    height: auto !important;
    min-height: 600px;

Hvis du vil have at de skal forblive i denne højde, kan du indsætte scrollbar i dit stylesheet.

Hvis du i modsat fald gerne vil have at sidens højde tilpasses indholdet, tror jeg, du skal have fat i table, som wandahl89 skriver om.
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
06. marts 2007 - 15:57 #7
Mange tak for alle svarene, jeg har besluttet at give begge divs en fast højde i stedet for.

Men hvis henninghabor lægger i svar, kan i dele pointene hvis det er i orden? :)
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
06. marts 2007 - 16:41 #8
Til andre som har samme problem kan jeg sige at jeg efterfølgende har fundet et javascript som sørger for at de to divs er lige høje hele tiden. Javascriptet kan ses i kildekoden på http://www.mandunderbord.dk/haure
Avatar billede henninghabor Nybegynder
06. marts 2007 - 18:38 #9
Svar da. :)
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
07. marts 2007 - 07:22 #10
Tak for det :)