Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

onMouseDown på en div

hvordan laver jeg en onmousdown på en div??

har prøvet dette men virker ikke helt
document.getElementById('produkter').onmousedown = RMenu(event,'"+_name+"',"+hc+","+ht+","+cab+");
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 16:15 #1
document.getElementById('produkter').onmousedown = function() {
  RMenu(event,_name,hc,ht,cab);
};

Alt efter hvordan du får fat i _name, hc, ht og cab.

Pas på! Dette kan give memoryleaks i IE, hvis en af dine variabel refererer til et DOM-objekt.
Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:18 #2
smid svar
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 16:19 #3
Vær' så god :)
Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:19 #4
kan du ikke lige svare på hvorfor det ikke virker så??

document.oncontextmenu = function() {
  return false;
};
document.ondragstart  = function() {
  return false;
};
document.onselectstart = function() {
  return false;
};
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 16:22 #5
prøv evt. at lægge de event-funktioner på document.body i stedet for document...
Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:24 #6
virker helle ikke..

kan stadig marker teksten.... men kan ikke højreklikke :S
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 16:27 #7
De fungerer vist også kun i IE, såvidt jeg ved.
Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:35 #8
Hvordan får jeg det så til at virke i firefox også?

desuden tror jeg du har misforstået mig med mit spørgsmål. Den skal opdatere "onmousedown" med de nye parametere... hvis du forstår??
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 16:47 #9
Hmm... du bad om et svar, så jeg regnede med at du havde fået hvad du kom efter. Desuden er det lidt svært at de hvad det er du vil, idet der kun er en linie kode og en linie som beskriver dit behov - et behov som jeg jo synes jeg får givet dig en løsning på.

Hvis du skal have din mousedown til at gøre noget specielt ud over at kalde den funktion som hedder RMenu med en række parametre (som heller ikke er nærmere uddybet), så må du være (noget) mere specifik ifht. hvad det er du skal og med hvad du skal det du gerne vil...

Når du stiller et spørgsmål, så er det generelt en god idé, lige at læse det igennem og se om der kunne være behov for mere baggrundsinformation om hvad du vil, end det du har givet. Set fra min stol, så skal du, i dette tilfælde, ikke vide andet end, hvordan man laver en eventhandler på et element - that's it!

Jeg er faktisk ikke klar over hvordan man får højreklik til at fungere i FF, jeg har aldrig rigtig bevæget mig ud i den slags - desværre...
Avatar billede searchjob Nybegynder
05. marts 2007 - 16:57 #10
okay. jeg har en div hvor der allerede er en onmousedown funktion på.. og det virker. men den skal opdatere for nye informationer i de variabler der er sat, derfor skal den opdatere onmousedown funktionen med de nye variabler.

<div id="hej" onmousedown="noget();">

også når den opdatere:
document.getelementbyid('hej').onmousedown = noget("NOGET NYT SOM OPDATERES")

hvis du forstår?!?!?!
Avatar billede softspot Forsker
05. marts 2007 - 21:48 #11
Problemet med denne linie:

document.getelementbyid('hej').onmousedown = noget("NOGET NYT SOM OPDATERES")

er dels at getelementbyid ikke findes, da javascript er case sensitive, derfor skal der stå getElementById. For det andet så opretter linien ikke en ny handler til eventet, men tildeler blot den returnerede værdi fra funktionen "noget" til onmousedown-eventhandleren til elementet. Derfor foreslog jeg at du pakkede kaldet ind i en anonym funktion, så det rent faktisk bliver til en eventhandler der fyres hver gang brugeren klikker på elementet:

document.getElementById('hej').onmousedown = function() {noget("NOGET NYT SOM OPDATERES")};

denne version vil svare til at du skriver flg. i HTML:

<div id="hej" onmousedown="noget('NOGET NYT SOM OPDATERES');">

Men det kan være din funktion gør at funktionen "noget" rent faktisk er sammensat således, at det vil fungere på din måde, men jeg har bare min tvivl om at det er tilfældet... men det kan man måske se, hvis du prøver at vise den funktion her i tråden...
Avatar billede softspot Forsker
18. marts 2007 - 09:48 #12
Tak for point :)