Avatar billede eosfae Nybegynder
05. marts 2007 - 14:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linjeskift i URL

Jeg sidder med en hjemmeside, som er lavet i ASP.NET. På denne hjemmeside findes der en form, som indeholder et <textarea> og i dette textarea er det muligt at skrive nogen tekst, som indeholder nogle linjeskift. Denne tekst bliver sendt afsted med GET metoden, og derfor kan den læses i Querystringen, hvor linjeskiftene er erstattet med "%0D%0A", som er den hexadecimale repræsentation af Carriage Return.

Den tekst, som bliver skrevet i textarea'et skal gemmes i en database, og derfor vil jeg gerne kunne erstatte denne hexadecimale repræsentation med HTML ekvivalenten <br />. Jeg troede, at jeg bare kunne benyttet Replace metoden på en String, men den går ikke.

Er der nogen, som har en god ide til, hvordan dette kan løses?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. marts 2007 - 14:27 #1
Request.QueryString["param"].Replace(Environment.NewLine,"<br />")
Plejer at virke
Avatar billede eosfae Nybegynder
05. marts 2007 - 14:31 #2
Ufatteligt... havde godt nok læst det før, men glemt det igen. Uanset hvad, så har du fortjent dine point ;)