Avatar billede galadrijela Nybegynder
05. marts 2007 - 06:59 Der er 5 kommentarer

To JavaScript på en side?

Jeg har to sider og hver have et JavaScript, som virker helt fint. Når jeg inkluderer en side på den anden, virker det kun et JavaScript. Kan ikke få dem til at virke samtidigt.
Det første JavaScript er et Vertikal Scroler og det andet er et som oversætter teksten fra db til link.
Hvordan kan jeg få dem til at virke samtidigt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
05. marts 2007 - 12:50 #1
Prøv at copy/paste de 2 sider herind.
Avatar billede roenving Novice
05. marts 2007 - 17:32 #2
-- der er garanteret en onload på begge ...
Avatar billede galadrijela Nybegynder
05. marts 2007 - 21:19 #3
Det er den side som er includeret på den anden...

===============
<html>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Carstvo Lokvanja</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<meta http-equiv=title content="Carstvo Lokvanja">
<meta http-equiv=keywords content="poezija, proza, pisana re&#269;, pesme, kratke pri&#269;e, Lenino &#263;oše">
<meta http-equiv=description content="Najlepše kratke pri&#269;e i pesme">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
<link rel="SHORTCUT ICON" href="favicon.ico"  type="image/x-icon" >

<style type="text/css">
</style>

</head>

<body>

<table align=left width="100px" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor=#5C906A>
<td>
    <script language="javascript">

//Vertical Scroller v1.2- by Brian of www.ScriptAsylum.com
//Updated for bug fixes
//Visit JavaScript Kit (http://javascriptkit.com) for script

//ENTER CONTENT TO SCROLL BELOW.
var content='<p>Dragi moji Lokvanjci, kao što vidite u toku su dorade stranice pa se unapred izvinjavam ako nešto ne bude radilo kako treba. Hvala na strpljenju :))</p>';

var boxheight=100;        // BACKGROUND BOX HEIGHT IN PIXELS.
var boxwidth=130;        // BACKGROUND BOX WIDTH IN PIXELS.
var boxcolor="#FFFFFF";  // BACKGROUND BOX COLOR.
var speed=90;            // SPEED OF SCROLL IN MILLISECONDS (1 SECOND=1000 MILLISECONDS)..
var pixelstep=2;          // PIXELS "STEPS" PER REPITITION.
var godown=false;        // TOP TO BOTTOM=TRUE , BOTTOM TO TOP=FALSE

// DO NOT EDIT BEYOND THIS POINT

var outer,inner,elementheight,ref,refX,refY;
var w3c=(document.getElementById)?true:false;
var ns4=(document.layers)?true:false;
var ie4=(document.all && !w3c)?true:false;
var ie5=(document.all && w3c)?true:false;
var ns6=(w3c && navigator.appName.indexOf("Netscape")>=0)?true:false;
var txt='';
if(ns4){
txt+='<table cellpadding=0 cellspacing=0 border=0 height='+boxheight+' width='+boxwidth+'><tr><td>';
txt+='<ilayer name="ref" bgcolor="'+boxcolor+'" width='+boxwidth+' height='+boxheight+'></ilayer>';
txt+='</td></tr></table>'
txt+='<layer name="outer" bgcolor="'+boxcolor+'" visibility="hidden" width='+boxwidth+' height='+boxheight+'>';
txt+='<layer  name="inner"  width='+(boxwidth-4)+' height='+(boxheight-4)+' visibility="hidden" left="2" top="2" >'+content+'</layer>';
txt+='</layer>';
}else{
txt+='<div id="ref" style="position:relative; width:'+boxwidth+'; height:'+boxheight+'; background-color:'+boxcolor+';" ></div>';
txt+='<div id="outer" style="position:absolute; width:'+boxwidth+'; height:'+boxheight+'; visibility:hidden; background-color:'+boxcolor+'; overflow:hidden" >';
txt+='<div id="inner"  style="position:absolute; visibility:visible; left:2px; top:2px; width:'+(boxwidth-4)+'; overflow:hidden; cursor:default;">'+content+'</div>';
txt+='</div>';
}
document.write(txt);

function getElHeight(el){
if(ns4)return (el.document.height)? el.document.height : el.clip.bottom-el.clip.top;
else if(ie4||ie5)return (el.style.height)? el.style.height : el.clientHeight;
else return (el.style.height)? parseInt(el.style.height):parseInt(el.offsetHeight);
}

function getPageLeft(el){
var x;
if(ns4)return el.pageX;
if(ie4||w3c){
x = 0;
while(el.offsetParent!=null){
x+=el.offsetLeft;
el=el.offsetParent;
}
x+=el.offsetLeft;
return x;
}}

function getPageTop(el){
var y;
if(ns4)return el.pageY;
if(ie4||w3c){
y=0;
while(el.offsetParent!=null){
y+=el.offsetTop;
el=el.offsetParent;
}
y+=el.offsetTop;
return y;
}}

function scrollbox(){
if(ns4){
inner.top+=(godown)? pixelstep: -pixelstep;
if(godown){
if(inner.top>boxheight)inner.top=-elementheight;
}else{
if(inner.top<2-elementheight)inner.top=boxheight+2;
}}else{
inner.style.top=parseInt(inner.style.top)+((godown)? pixelstep: -pixelstep)+'px';
if(godown){
if(parseInt(inner.style.top)>boxheight)inner.style.top=-elementheight+'px';
}else{
if(parseInt(inner.style.top)<2-elementheight)inner.style.top=boxheight+2+'px';
}}}

window.onresize=function(){
if(ns4)setTimeout('history.go(0)', 400);
else{
outer.style.left=getPageLeft(ref)+'px';
outer.style.top=getPageTop(ref)+'px';
}}

window.onload=function(){
outer=(ns4)?document.layers['outer']:(ie4)?document.all['outer']:document.getElementById('outer');
inner=(ns4)?outer.document.layers['inner']:(ie4)?document.all['inner']:document.getElementById('inner');
ref=(ns4)?document.layers['ref']:(ie4)?document.all['ref']:document.getElementById('ref');
elementheight=getElHeight(inner);
if(ns4){
outer.moveTo(getPageLeft(ref),getPageTop(ref));
outer.clip.width=boxwidth;
outer.clip.height=boxheight;
inner.top=(godown)? -elementheight : boxheight-2;
inner.clip.width=boxwidth-4;
inner.clip.height=elementheight;
outer.visibility="show";
inner.visibility="show";
}else{
outer.style.left=getPageLeft(ref)+'px';
outer.style.top=getPageTop(ref)+'px';
inner.style.top=((godown)? -elementheight : boxheight)+'px';
inner.style.clip='rect(0px, '+(boxwidth-4)+'px, '+(elementheight)+'px, 0px)';
outer.style.visibility="visible";
}
setInterval('scrollbox()',speed);
}
</script>
    </td>
  </table>
</body>
</html>
=====================

og her er den anden

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!-- #include file="inc_connect.asp" -->
<!-- #include file="inc_izlazak.asp" -->
<!-- #include file="start.asp" -->
<!-- #include file="levi.asp" -->

<%SetLocale(1030)%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>Diskusije - Carstvo Lokvanja</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
<script type="text/javascript">

window.onload=function(){
bodyen=document.getElementsByTagName("body");
bodydivser=bodyen[0].getElementsByTagName("div");
for(runit=0;runit<bodydivser.length;runit++){
  if(bodydivser[runit].className=="userinput"){

  txt=bodydivser[runit].innerHTML;

  orgreptxt=/http:\/\/(www.[^ ]*)/ig;
  newreptxt="$1";
  txt=txt.replace(orgreptxt,newreptxt);

  orgreptxt=/(www\.[^ ]*)/ig;
  newreptxt="http://$1";
  txt=txt.replace(orgreptxt,newreptxt);

  orgreptxt=/(http:\/\/[^ ]*)/ig;
  newreptxt="<a href=\"$1\" target=\_blank\">$1</a>";
  txtnew=txt.replace(orgreptxt,newreptxt);

  bodydivser[runit].innerHTML=txtnew;

  }

</script>
</head>

<body bgcolor=#fcfefc>
</body>
</html>
=====================
Avatar billede galadrijela Nybegynder
05. marts 2007 - 21:23 #4
Og ja, jeg kan se nu at det er en window.onload=function() på begge to... men hvordan kan jeg undgå det, eller lave det om?
Avatar billede roenving Novice
06. marts 2007 - 00:25 #5
Ved at flytte de(t) kald, der er i det ene script over i det andet og slette window.onload-tingen !-)