Avatar billede hej45 Nybegynder
28. maj 2001 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

like-operator

skal lave en sql forespørgsel, som i een entitet finder alle de records som indeholder det som man ønsker. dvs eksempelvis alle ved navn hansen.

men men... det skal også være nok at taste ha, hvor der så bliver returneret allen der hedder hansen og alle andre der hedder noget med ha...

jeg har som udgangspkt denne løsning, men den løser ik\' problemet (selvfølgelig)

SELECT *
FROM min_entitet
WHERE navn=[indtast navn];

man skal vidst bruge en like-operator, but how?!
Avatar billede speedy Nybegynder
28. maj 2001 - 17:43 #1
SELECT *
FROM min_entitet
WHERE navn like [indtast navn];

/SpEeDy
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. maj 2001 - 17:43 #2
like \'%navn%\'
Avatar billede perla Nybegynder
28. maj 2001 - 17:46 #3
SELECT *
FROM min_entitet
WHERE navn like \'indtast navn%\';

% tegnet er et wild card dvs at ha% vælger alle med der starter med ha og %ha% vælger alle med ha i

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
28. maj 2001 - 17:47 #4
Ups, skulle have været et svar
Avatar billede Techwork Praktikant
28. maj 2001 - 17:47 #5
Tror nok at det er noget i denne stil

select * from min_entitet where navn like \'ha\'
Avatar billede hej45 Nybegynder
28. maj 2001 - 17:50 #6
MEN hvordan prompter jeg så for navn?
Avatar billede nebula Nybegynder
28. maj 2001 - 21:27 #7
Man prompter ikke i SQL. (MS-SQL) SQL server er en database og ikke et RAD system som f.eks. Access. ønsker du at *prompte* eller ligende (brugerinterface) skal du kode et program til det, f.eks. i ASP, C++ eller VB.