Avatar billede meltinis Nybegynder
04. marts 2007 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

rs.update virker ikke - eller har i hvert fald ingen effekt!

Jeg har følgende kode:
Set rsBio = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

rsBio.Open "SELECT * FROM biografi WHERE userid = "& Request.Form("id"), Conn,1,3

rsBio("fullname")=Request.Form("fullname")

rsBio.update
Response.Write(rsBio("fullname"))
rsBio.requery
Response.Write(rsBio.status)
Response.Write(rsBio("fullname"))
Response.End()

rsBio.close

Og da jeg har ændret navnet fra 'Jens' til 'Jens2' skriver den:
Jens2
Jens

Hvilket betyder at den får 'Jens2' rigtig over og indsætter den i recordset'et og '0' betyder den har updatet rigtigt, men så lavet jeg en requery og så har den ikke ændret noget alligevel... hvad sker der???
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 23:10 #1
Avatar billede meltinis Nybegynder
05. marts 2007 - 00:12 #2
Ja... det er sådan set også den måde jeg har lavet det på. Kan det have noget at gøre med at det er en MySQL database?
Avatar billede meltinis Nybegynder
05. marts 2007 - 01:04 #3
Jeg har nu prøvet at tilføje en rsBio.addnew og så virker det... dvs at den indsætter en ny record, men når den fjernes så virker det ikke!!!
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. marts 2007 - 07:45 #4
rsBio.Open "Update biografi set fullname = '" & request("fullname") & "' WHERE userid = "& Request.Form("id"), Conn,1,3
rsBio.update

'prøv med dennek og træk så ud derefter

rsBio.close
Avatar billede coolcoder Nybegynder
05. marts 2007 - 11:52 #5
Hvad hvis du istedet for rsBio.requery kører

rs.close
rs.open

Virker det så bedre?
Og har du tjekket om værdien kommer i databasen?
Avatar billede meltinis Nybegynder
05. marts 2007 - 15:56 #6
>> mitbrugernavn: Jeg vil helst undgå at bruge INSERT og UPDATE da dette kræver langt mere kode og er mindre flexiblet.

>> Coolcoder: jeg har prøvet med rs.close og rs.open og det gør ingen forskel.

Jeg gør nu det at jeg laver en rs.addnew og så bruger den gamle som historik - lidt tåbeligt, men det virker. :)
Avatar billede meltinis Nybegynder
05. marts 2007 - 15:57 #7
Idéerne var gode, men måske ikke 50 point hver da de ikke løste problemet :) Så smid et svar så vil jeg give lidt for indsatsen.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
05. marts 2007 - 16:10 #8
Ikke desto mindre er det langt mere effektivt at sende UPDATE og INSERT INTO til database og lade den klare det, fremfor at lave tingene gennem recordsettet.

Du kan jo bare køre det som

conn.execute("UPDATE biografi SET fullname = '" & request("fullname") & "' WHERE userid = "& Request.Form("id"))

Men en addnew, vil du jo få en ekstra post i database, hvilket vel ikke er hensigtsmæssigt
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2007 - 16:30 #9
fair nok:P