Avatar billede bf Nybegynder
28. maj 2001 - 17:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søgeformular med log

Laver en søgeformular som FrontPage komponent, men det indtastede søgeord skal samtidig med søgningen skrives til en logfil. Hvordan?
(Har Frontpage extensions og sikkert ikke meget andet).
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 17:25 #1
Prøv at kigge her:
http://www.html.dk/artikler/00013/

Der får du en automatisk log med i prisen - som jo er 0 kr. ;-)

Mvh
Jonas
Avatar billede bf Nybegynder
28. maj 2001 - 22:18 #2
Det ser fin ud Jonas, men lige til den her opgave kan jeg ikke bruge reklamebanner. Med FrontPage extensions er der jo søgeformular, så er spørgsmålet bare, om et formularinput også kan skrives til en fil. Så vil det være gratis.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:30 #3
Jeg tror at du skal have fat i noget asp. Så vil det være temmelig nemt. Jeg er ikke helt klar over hvor meget du kan med dine ekstensions, jeg synes altid de ikke kan lige præcis det man har bruge, men kan en masse man aldrig får brug for.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
29. maj 2001 - 14:54 #4
Her er noget der virker, men det er meget kluntet.
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>New Page 5</title>
<script type=\"text/javascript\">
function doit() {
    document.usynlig.T1.value=Date() + \';\' + document.forms(0).elements(0).value;
    document.usynlig.submit();
}
</script>
</head>

<body onbeforeunload=\"doit()\">

<!--webbot bot=\"Search\" S-Index=\"All\" S-Scope=\"All\" S-Fields S-FieldsEx
S-Text=\"Search for:\" I-Size=\"20\" S-Submit=\"Start Search\" S-Clear=\"Reset\"
S-CiMaxRecordsPerPage=\"10\" S-CiMaxRecordsInResultSet=\"200\" TAG=\"BODY\" b-useindexserver=\"1\" -->

<div style=\"display:none\">
<form method=\"POST\" action=\"--WEBBOT-SELF--\" name=\"usynlig\">
  <!--webbot bot=\"SaveResults\" startspan U-File=\"_private/form_results.txt\"
  S-Format=\"TEXT/CSV\" S-Label-Fields=\"TRUE\" --><strong></strong><!--webbot
  bot=\"SaveResults\" endspan -->
  <p><input type=\"text\" name=\"T1\" size=\"20\"><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"B1\"><input type=\"reset\" value=\"Reset\" name=\"B2\"></p>
</form>
</div>
</body>

</html>
Det jeg har gjort er at lave en søgeformular via frontpage, lave en anden formular, som er skjult, i frontpage, og bedt frontPage om at sende resultaterne fra den til en fil. Det er med i properties for frontpage. Den formular bliver så automatisk fyldt ud, og sendt, når man laver sin søgning. Det burde kunne gøre hvad du har brug for.
Avatar billede bf Nybegynder
30. maj 2001 - 19:03 #5
Det ser lovende ud, Ras. Jeg prøver. Tak.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
30. maj 2001 - 19:03 #6
Skriv, hvis du får problemer
Avatar billede bf Nybegynder
31. maj 2001 - 17:38 #7
Ras:
Jeg har problemer på http://flyvholm.tripod.com/start.htm

Din søgeform går i selvsving mens min egen uden log virker. Jeg har oprettet en tom form_results.txt og lagt i rodmappen og fjernet dit _private/ fra koden. Men det virker ikke!?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
31. maj 2001 - 17:43 #8
Jeg må lige kigge på det imorgen, Jeg er på vej ud af døren.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:11 #9
Jeg har lige været inde og se, den foretager da søgningen uden problemer. Hvor er det den går i selvsving?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:18 #10
Du skal lige huske </body></html> til sidst i dokumentet. Og du må gerne slette der hvor der står \"Det jeg har gjort er at lave en søgeformular via frontpage, lave en anden formular, som er skjult, i frontpage, og bedt frontPage om at sende resultaterne fra den til en fil. Det er med i properties for frontpage. Den formular bliver så automatisk fyldt ud, og sendt, når man laver sin søgning. Det burde kunne gøre hvad du har brug for.\". Derudover tror jeg det er lettere hvis du i stedet for at klippe klistre koden ind, gør det samme som jeg gjorde. Jeg har ikke så meget tjek på hvad det er FrontPage gør med de komponenter, det ved vist kun gud, men hvis du opretter dem som jeg beskrev højere oppe, så tror jeg du vil få det til at fungere.

Avatar billede ras2000 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:20 #11
Forresten tror jeg den fil du skriver til skal ligge i _private mappen, for at FrontPage kan skrive til den, det er noget med rettigheder.
Avatar billede bf Nybegynder
01. juni 2001 - 14:33 #12
Hmmm..
Hvis jeg kopierer/paster (og husker </body></html>)  ;-)  så virker søgningen, men der bliver kun skrevet en ascii-firkant i txt-filen efter søgninger.
Når jeg prøver at oprette formularerne selv, virker det slet ikke. Hvor er markøren, når du indsætter nr. 2 formular? og hvordan gør du den usynlig? Hvad er det for noget javascript i starten af din kode?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
01. juni 2001 - 14:47 #13
Det javascript der er i starten tager og sætter dato, klokkeslet og søgeordet ind i den skjulte formular, og trykker submit-knappen. Frontpage formularen klarer så resten. Du skjuler formularen ved hjælp af det div tag der er, <div style=\"display:none\">...</div>. Alt det sætter du ind bagefter. Altså først åbner du siden med din søgeformular, og sætter markøren et sted efter din søgefunction. så indsætter du en ny formular, som skriver til en tekst fil, det kan du sætte den til at gøre ved at højre klikke på den, og vælge form properties, evt det samme på dansk. Der kommer så en dialogboks, hvor det første punkt er ....Where to store results. Der vælger du det første, file name, og det skulle være udfyldt. Derefter sætter du den kode ind, som er mellem <script tagsene, mellem <head> og </head>. Derefter sætter du div tagsene ind, og så skulle det fungere. Jeg går ud fra at du ved at det kun virker i explorer.
Avatar billede bf Nybegynder
02. juni 2001 - 14:29 #14
Ras:
Tja, jeg får desværre ikke mere ud af det end nu på http://flyvholm.tripod.com/start.htm uanset om jeg gør som beskrevet eller copy/paster. I begge tilfælde går søgningen i selvsving.

Ærgeligt.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
06. juni 2001 - 14:36 #15
Den eneste forskel jeg kan se på din og min er at din bruger action=\"_vti_bin/shtml.exe/soge.htm\", og min bruger action=\"_vti_bin/shtml.dll/soge.htm\". Hvad version af FrontPage bruger du? Hvad version af Server extensions er der installeret hos din udbyder? Det må være der et sted der er noget galt, andet kan jeg ikke se. Min fungerer fint på min lokale server, jeg har ikke forsøgt på nettet.
Avatar billede bf Nybegynder
06. juni 2001 - 20:16 #16
Jeg ved ikke, hvilken server extension ver. der benyttes på Tripod. Min FrontPage er DK 2000 v. 4.0.2.2717
Men vi kommer det måske ikke videre, så tak for nu.