Avatar billede carstenm Nybegynder
04. marts 2007 - 16:24 Der er 8 kommentarer

salgsvurdering af stationær

hej.. jeg overvejer at sælge min Dell stationære computer fra 2003.. hvad tror i man kan få for sådan en det er en 2.5 GHZ.. ?

den indeholder:

256 MB DDR RAM men plads til 2 blokke i alt

helt ny uinstalleret harddisk på 80 GB fra Western digital

5 kanals lydkort fra soundblaster Live (model SB0200) men plads til 4 lydkort

Grafikkort (ATI RADEON 9200 SE 64MB AGP VGA VIDEO-OUT N-10488)

Floppy fra Treac

Nyt DVD-drev fra plextor

CD-R/RW drev fra HL Data storage med 32x brænder (model BCE-8481B)

helt nyt trådløs mus + tastetur

original Windows XP home edition + office pakke.

bundkort (hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort det er? der står kun dell)

17" fladskærm fra dell.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. marts 2007 - 16:52 #1
Hvad er det konkret for en processor? 2.5 Ghz kan være alt fra noget skrammel til en super god processor...
Avatar billede c-holst Novice
04. marts 2007 - 17:22 #2
everest kan evt fortælle dig hvilket bundkort der sidder i maskinen

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

kan også fortælle dig hvilken processor der sidder i...gætter på en "celeron"

specs på skærmen ville også være godt...kontrast, opløsning og opdateringsfrekvens(angives i ms)

hvad med støjniveauet. Det betyder jo en del, hvis man holder den op mod en lavpris ting til 1500 som matcher specifikationerne fint. kvaliteten upåagtet!
Avatar billede c-holst Novice
04. marts 2007 - 17:22 #3
uden skærm og software selvfølglige
Avatar billede carstenm Nybegynder
04. marts 2007 - 18:17 #4
schwarz < intel pentium 4 processor..

c-holst < når jeg downloader programmet siger den at filen ikke blev fundet?
Avatar billede carstenm Nybegynder
04. marts 2007 - 18:33 #5
om skærmen:

Dell Fladskærm, 17" on screeen display og mange andre gode ting, bl.a. driver til Windows 2000, XP, Vista.

Her er lidt info fra produceten. Specifications: Dell™ E171FPb Flat Panel Color Monitor User's Guide

General • Flat Panel • Resolution • Preset Display Modes • Electrical • Physical Characteristics • Environmental • Power Management  Modes • Pin Assignments • Plug and Play Capability

--------------------------------------------------------------------------------

General

Model number
E171FPb

--------------------------------------------------------------------------------

Flat Panel

Screen type
Active matrix - TFT LCD

Screen dimensions
Diagonal 17 inches (432.0 mm)

Horizontal 13.3 inches (337.9 mm)

Vertical  10.6 inches (270.3 mm)

Pixel pitch
0.264 mm

Viewing angle
+/- 60 (vertical) typical, +/- 70 (horizontal) typical

Luminance output
250 CD/m2 typical

Contrast ratio
350 to 1 typical

LCD surface coating
Hardness 3H, antiglare treatment

Backlight
4 CCFL type

Response time
25ms

--------------------------------------------------------------------------------

Resolution

Horizontal scan range
31 kHz to 80 kHz (automatic)

Vertical scan range
56 Hz to 76 Hz (automatic)

Optimal preset resolution
1280 x 1024 at 60 Hz

Highest preset resolution
1280 x 1024 at 75 Hz

Dell guarantees image size and centering for all preset modes listed in the following table.

--------------------------------------------------------------------------------
Preset Display Modes Display Mode
Horizontal
Frequency (kHz)
Vertical
Frequency (Hz)
Pixel Clock
(MHz)
Sync Polarity
(Horizontal /
Vertical)

DOS 720 x 400
31.5
70.1
28.3
-/+

VGA 640 x 480
31.5
60.0
25.18
-/-

VESA  640 x 480
37.5
75.0
31.5
-/-

VESA 800 x 600
37.9
60.3
40.0
+/+

VESA 800 x 600
46.9
75.0
49.5
+/+

VESA 1024 x 768
48.4
60.0
65.0
-/-

VESA 1024 x 768
60.0
75.0
78.8
+/+

VESA 1152 x 864
67.5
75.0
108.0
+/+

VESA 1280 x 1024
64.0
60.0
108.0
+/+

VESA 1280 x 1024
80.0
75.0
135.0
+/+

--------------------------------------------------------------------------------

Electrical

Video input signals
Analog RGB, 0.7 Volts +/-5%, 75 ohm input impedance

Synchronization input signals
separate horizontal and vertical;
3.3V Cmos or 5V TTL level, positive or negative sync.

AC input voltage / frequency / current
90 ~264 VAC/ 50 ~ 60 Hz
2A (RMS) max

Inrush current at 110 V
30 A max

Inrush current at 220 V
60 A max

--------------------------------------------------------------------------------

Physical Characteristics

Connector type
15-pin D-subminiature, blue connector

Signal cable type
Detachable, D-sub, 15pin, attached to the monitor

Dimensions:(with stand)

Height
15.92inches (404.3mm )

Width
15.07inches (382.7mm )

Depth
7.87inches (200mm )

Weight (display only)
9.70 lb (4.4 kg )

Weight (with packaging)
14.11 lb (6.4 kg )

--------------------------------------------------------------------------------

Environmental

Temperature:

Operating
41 to  95F  (5 to 35 C )

Nonoperating
-4 to 140F (-20 to 60C )

Humidity:

Operating
10% to 80% (noncondensing)

Nonoperating
5% to 90% (noncondensing)

Altitude:

Operating
3,658 m (12,000 ft)

Nonoperating
12,192 m (40,000 ft)

Thermal dissipation
143 BTU/hour (maximum)
123 BTU/hour (typical)

--------------------------------------------------------------------------------
Power Management Modes
If you have VESA's DPMS compliant display card or software installed in your PC, the display can automatically reduce its power consumption when not in use. If input from keyboard, mouse or other input devices is detected, the display will automatically "wake up". The following table shows the power consumption and signaling of this automatic power saving feature:

Power Management Definition

VESA's Mode
Video
H-sync
V-sync
Power Used
Power Saving
LED color

ON
Active
Yes
maximum 42W

typical 36W
Green

Power Saving
Blanked
No
Yes
<=3W
>80%
Amber

Blanked
Yes
No
<=3W
>80%
Amber

Blanked
No
<=3W
>80%
Amber

Switch Off*
Blanked
--
<=1W
>80%
Off

This display is ENERGY STAR-compliant .

*  Power used is <=1W when power supply is less than 120V (all other power <=3W).
Zero power consumption in OFF mode can only be achieved by disconnecting the mains cable from the display.

ENERGY STAR is a U.S. registered mark. As an ENERGY STAR Partner, DELL has determined that this product meets the ENERGY STAR guidelines for energy efficiency.

--------------------------------------------------------------------------------
Pin Assignments
15-pin D-sub connector

Pin Number

15-Pin Side of the Signal Cable

Video-Red

Video-Green

Video-Blue

GND

Self-test

GND-R

GND-G

GND-B

PC5V

GND-sync

GND

DDC data

H-sync

V-sync

DDC clock

--------------------------------------------------------------------------------
Plug and Play Capability
You can install the display in any Plug and Play-compatible system. The display automatically provides the computer system with its Extended Display Identification Data (EDID) using Display Data Channel (DDC) protocols so the system can configure itself and optimize the display settings. If desired, the user can select different settings, but in most cases display installation is automatic.

--------------------------------------------------------------------------------

Back to Contents Page

writeFooterBegin();
Avatar billede AnyFellow Mester
04. marts 2007 - 19:09 #6
Mit bud er omkring 2.000 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2007 - 19:14 #7
3000 - 4000 vil du sikkert kunne få.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2007 - 19:14 #8
Nej - ret til 3000,-