Avatar billede bjornhart Nybegynder
04. marts 2007 - 15:31 Der er 8 kommentarer

lave egen kalender med dayrender funktion

Hej

Jeg roder lidt med at lave en usercontrol som fungerer som en kalender.

Hvordan implementerer jeg en funktion i usercontrollen som kan kaldes fra den side usercontrollen ligger i.

Asp:calendar har en funktion DayRender og det er den funktionalitet jeg er ude efter.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. marts 2007 - 15:35 #1
lav en
public void dinmetode()
{
//gør hvad der er nødvendigt her
}
så på en side hvor usercontrollen er tilføjet kan du bruge
dinusercontrol.dinmetode();
Avatar billede bjornhart Nybegynder
04. marts 2007 - 15:41 #2
Kan du oversætte det til vb
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. marts 2007 - 15:43 #3
Public Sub dinmetode()
'gør hvad der er nødvendigt her
End Sub
og
dinusercontrol.dinmetode
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. marts 2007 - 15:48 #4
Et lille fif mht konvertering af kode:
http://www.developerfusion.co.uk/utilities/convertcsharptovb.aspx

På den side kan du konverterer det meste kode mellem c# og vb og vice versa.
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. marts 2007 - 16:01 #5
DayRender er et event på en kalender, så du kan ikke opnå noget tilsvarende ved blot at lægge en public metode på din user control.
Du må definere et event - og sørge for at hæve det fra kontrollen på passende tidspunkter.
Fra siden kan du så abbonnere på eventet - som du kan med dayrender.
Mvh
Avatar billede bjornhart Nybegynder
04. marts 2007 - 19:25 #6
Du har helt ret snepnet og jeg har fået det til at virke. Kan man compile en usercontrol ind i en dll og hvordan? jeg bruger MS visual web developer 2005 express edition (den gratis version as VS2005)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. marts 2007 - 21:09 #7
Du kan få en opskrift med VS2005 her (det er det eneste jeg sådan lige ligger inde med):
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa479564.aspx
Hvis du vil undgå bøvleriet - kan du bygge custom kontroller istedet (så skal det hele kodes ... du har ingen ascx-fil som med user controls).
Mvh
Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. november 2011 - 08:42 #8
Hej Snepnet vil du sende et svar så jeg kan få lukket spørgsmålet.