Avatar billede tappy Nybegynder
04. marts 2007 - 12:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arrys og løkker

Jeg har et par spørgsmål:
Er en array er en samlet overskrift på en liste af emner? Man kan så give dem nogle tal så man ikke behøver, at skrive hele sætningen hver gang. En løkke er hvor man gentager en array man har lavet. Er det rigtigt forstået?
Avatar billede softspot Forsker
04. marts 2007 - 12:29 #1
Det er et lidt kryptisk spørgsmål du har fået stillet op der (det er svært at forstå hvad du vil). Kan du ikke prøve at beskrive hvad du har behov for, i stedet for at blande noget der ligner behov og forsøg på forklaring sammen - det skaber bare for meget forvirring... :)

Et array er en indekseret liste af værdier som er samlet under én hat. Disse værdier kan bestå af tal, tekst, objekter og andre arrays for den sags skyld.

Et array kan gennemløbes af en konstruktion som kaldes en løkke. Dem findes der forskellige udgaver af og man bruger dem alt efter hvilket behov man har for at komme ud af dem igen. Jeg kan umiddelbart komme i tanke om for-løkker og (do) while-løkker hvor while-løkker har forskellige exit-check (pre og post).
Avatar billede tappy Nybegynder
04. marts 2007 - 13:43 #2
Hej softspot
Jeg er ked af hvis jeg ikke beskriver det tydeligt.
Jeg prøver simpelthen, at forstå de overordnede principper.
Jeg skal ikke bruge det til noget specifikt endnu.
Jeg synes dit svar gør det lidt mere klart.
Jeg vil gerne give dig point.
Avatar billede softspot Forsker
04. marts 2007 - 14:19 #3
Fair nok. Jeg var bare ikke sikker på om du rent faktisk prøvede at få bekræftet en teori om hvordan tingene hang sammen, eller om du havde en reel problemstilling der skulle løses, derfor mit "sure opstød". Sig til hvis du skal have et konkret eksemepl på hvordan du kan lave løkker og bruge arrays i den forbindelse... :)
Avatar billede softspot Forsker
04. marts 2007 - 19:03 #4
Tak for point :)