Avatar billede fuskeren Nybegynder
03. marts 2007 - 18:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

VBA problem koden kan ikke finde .picture

For mig er VBA en mellemting mellem sort magi og troldom, så er der et problem har jeg meget svært ved at finde fijlen.

Jeg benytter en simpel kode til at linke et billed til en billedramme i en formular, koden har jeg brugt flere gange, og hver gang fået den til at virke !
Koden er følgende:

Private Sub Form_Current()
'Hvis der er et billede, så hvis det ellers et tomt felt
If Not IsNull(Me!Fil) Then
Me.Billederamme.Picture = Me.Filsti
Else
Me!Billederamme.Picture = ""
End If
End Sub

Problemet er at afviklingen stopper ved Billedramme.Picture, hvor den ikke kan finde "Picture". Når jeg skriver Billedramme.(punktum) er Picture ikke på den liste der fremkommer. Mine andre databaser hvor jeg bruger tilsvarende kode fungerer fint. Hvad er der galt ??
Avatar billede fuskeren Nybegynder
03. marts 2007 - 18:45 #1
Jeg skal måske lige nævne at jeg har prøvet at eksportere det hele over i en nu db uden resultat. Ja jeg har ogse eksporteret tabeller og formular over i en db der fungerede, hvor elementet "Picture" var på listen, - men uden resultat.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2007 - 18:55 #2
Prøv at omdøbe feltet Picture. Det er muligvis et rerserveret ord.
Avatar billede fuskeren Nybegynder
03. marts 2007 - 20:03 #3
Der er ingen felter der heder Picture.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2007 - 20:41 #4
Så er det vel fejlen. nedenstående refererer jo til den aktuelle formular's felt:

Me.Billederamme.Picture = Me.Filsti

Så har du ikke neget felt med navnet Picture vil du få en fejl.
Avatar billede kabbak Professor
03. marts 2007 - 22:07 #5
Me.Billederamme.Picture = LoadPicture(Me.Filsti)
Avatar billede fuskeren Nybegynder
04. marts 2007 - 00:10 #6
.Picture er ikke et felt jeg har eller ikke har lavet, men er en del af VBA koden som fremkommer i kodelinien når man taster . (punktum). Mine andre bd med samme kode fungere fint uden dette problem,
Avatar billede mugs Novice
04. marts 2007 - 06:43 #7
Rt hurtigt skud en tidlig SØN morgen:

If Not IsNull(Me!Fil) Then
Me!Billedetramme.Picture = Me!Filsti
Else
Me!Billederamme.Picture = ""
End If
Avatar billede kabbak Professor
04. marts 2007 - 11:27 #8
prøv at tjekke om Billederamme, er det rigtige navn for din picturebox, jeg kunne forestille mig at det er navnet på rammen omkring billedet, du har fat i
Avatar billede fuskeren Nybegynder
05. marts 2007 - 22:11 #9
Hej kabbak og mugs
Beklager at jeg først svarer jeg nu, men min mandag har været forholdsvis hektisk. Der er ingen af jer der har haft ret, jeg har selv fundet fejlen. Billedrammen var en grafisk firkantet ramme og ikke en objektramme !! - hvor dum kan man være ?

I skal have mange tak for jeres forsøg på at løse problemet det luner godt når der hurtigt kommer gode forslag hvor man er gået fast, og det skal i have lidt point for. Kan i have en god uge.
Avatar billede kabbak Professor
05. marts 2007 - 22:33 #10
tak for point ;-))