Avatar billede mczlimmer Nybegynder
03. marts 2007 - 18:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Loade billeder ind i swf-fil?

Hej eksperter...

Jeg er igang med at lave et galleri i flash, men er løbet ind i et problem, jeg kan ikke få den til at loade forskellige eksterne billeder.

Min kode ser ud som følger:

function loadImage(number:String, instanceName:String) {
    var imageURL:String = "images/thumbs/"+number+".png";
    var returnString:String = instanceName+".image.loadMovie("+imageURL+")";
    return returnString;
}

for (var i = 0; i < pics; i++) {
        // (...) en del kode der laver xPos og yPos
        var picNumber:Number = i+1;
    var mcInstanceName:String = "pic"+picNumber;
        var imageNumber:String = "000"+picNumber ;
    attachMovie("mcPic", mcInstanceName, this.getNextHighestDepth(), {_x:xPos, _y:yPos});

loadImage(imageNumber,mcInstanceName);
}

Koden ligger i et movieclip med navnet "mcPictures".
I mcPic som den attacher er der fire layers, nummer 2 er en mask, som dækker over mcImage (med instance navnet "image").

Nogen der kan se hvad der er galt, eller evt. har en anden metode til at lave et galleri?

M.V.H.
Rune Thomsen
Avatar billede mikado2 Nybegynder
07. marts 2007 - 00:04 #1
Anden metode...hmmm det er godtnok lidt pjevset, hvis man gerne vil lave det selv,  men prøv at checke slideshowpro.net... det virker - og du kan tilpasse det på rigtig mange måder...! Det koster ca. 130,-,...det kan man ikke kode i mange kvarter for :·)

++michael
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
11. august 2009 - 20:57 #2
Lukker...